Page 68 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 68
MEAL ÇALIŞMALARI, KİTAP VE SUHUF KAVRAMLARI 67
sahabenin bir korunmuşluğu yok. Son dönemde bazı arkadaş-
larımızın, popüler olan ilahiyatçı bazı arkadaşlarımızın ifade-
lerinin satır aralarında sanki bu sorunun izlerini görebiliyoruz.
Kur’an’da peygamberimizin üslubuyla Allah’ın üslubu arasında
ayırım yapanları kast ediyorum.
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Bunu bir açayım. Ko-
nunun şu anda Türkiye’deki, belki dünyadaki en iyi uzmanla-
rından bir tanesi Tayyar Altıkulaç. Ömrünü buna verdi. Allah
razı olsun. Allah sağlık, afiyet versin. Ve elimizde ne Ebu Bekir
nüshasıyla ne Osman nüshasıyla alakalı bir belge var. Yok yani.
Bilimsel anlamda. Bir kısım zevzekler de affedersiniz, işte bazı
nüshaların peygamberden önce var olduğunu, bunun karbon
testiyle ispatlandığı gibi şeyler söylüyorlar. Yani hocam ger-
çekten bilimsel baktığımızda; ilk asır en azından ilk yüz sene
karanlık. Fakat benim vakıaya muvafık, bir iddiam var. Bugün
dünyada en ehl-i sünnetinden en sapık fırkasına kadar bütün
İslam âleminde elindeki Kur’an metni tıpatıp aynı. Başka bir
kitap hakkında bunun bir örneğini ben bilmiyorum. Bunun bir
örneği yok. Dolayısıyla bilimsel anlamda bunları belli mahfil-
lerde, dar mahfillerde konuşmanın mahsuru olmayabilir. Bu-
gün artık bu konularla alakalı topluma bu şekilde konuşmanın
ne faydası var? Hiçbir faydası yok. Bir ikincisi; şahsi kanaatimi
söyleyeyim. Evet, biz Kur’an, peygambere geldiği gibi hiç bo-
zulmadan bize ulaştı diye inanırız. Bu konuda kafa karıştırıcı
bazı rivayetler var. Ulema bunlara itibar etmemiş. İtibar edilse
dahi bunlar Kur’an’ın korunmuşluğuna halel getirecek bir hu-
sus değildir. Kur’an şu andaki haliyle en büyük mucizedir. En
büyük delildir diye düşünüyoruz. Ve ben bunun dini ana kay-
nağının şu andaki haliyle aslından bir eksiklik, bir fazlalık içer-
diğine dair bir anlam taşımadığı kanaatindeyim.