Page 67 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 67
66 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
kızını Van’dan İstanbul’a kendi getiriyor, bırakıyor, geri dönü-
yor. Halen bu kafalar. Orada bir şeyi daha çözemedik. Yani bu-
rada konu güvenliktir. Bugün artık bırak artık yolculuğu; ka-
dına yan baksan suç, üç ay hapse atılıp avukat tutamıyorsunuz.
Şimdi ben bu manada bir şey düşünüyorum. Usul değişebilir.
Usul dediğinizde benim kastım şu; Hukuk mantığı açısından
tutarlı olacaksınız.
Prof. Dr. Recep KILIÇ: Hocam çok teşekkür ederiz. Çok
verimli bir toplantı olduğunu düşünüyorum. Tahrik edici bir
üslubunuz ve dikkat çekici kavramlarınız var, bunu bilerek ya-
pıyorsunuz sanıyorum. Cemal Hoca’ya verdiğiniz cevapla sanki
müçtehidin din değil de din anlayışı inşa ettiğini söylüyorsu-
nuz diye anladım.
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Onu kastettim. Din anla-
yışı derken onu kastettim. Din dediğiniz şey soyut bir kavram.
Kastım o dine dair bir bakış bir yaşayış biçimi oluşturmaktır.
Biraz böyle şey, pike iniş yapmakla muhatabın dikkatini çek-
mek gibi kötü bir huyum var.
Prof. Dr. Recep KILIÇ: Evet o da ilgiyi ve dikkati taze
tutuyor. Ben toplantı öncesinde yapılan konuşmaları hatırlıyo-
rum. İlk toplantımızda sanıyorum Seyfettin Hoca’nın ifadesiy-
di: Kur’an-ı Kerim’in maddi varlığı ile ilgili konuşalım diyordu.
Sizin de burada bir ifadeniz oldukça dikkat çekici geldi bana:
Peygamberimizin ayet-i kerimelerin kitap formuna getirilmesi
gibi bir derdi yoktu dediniz; bu işi, tabir caizse yanında doktora
yapan sahabilere bıraktı dediniz. Böyle bir durumda elimizdeki
Kur’an’ın, Kur’an muhtevasının gerçekten geldiği gibi korun-
duğundan ya da gelenin tam olarak muhafaza edilip edilmedi-
ğinden emin olabilir miyiz veya nasıl emin olacağız? Sonuçta