Page 287 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 287
286 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Hocam, evet, Hz. Peygamber
döneminde söz konusu olan böyle bir dönemin olduğu nakle-
dilir. Abdussabur Şahin de bunu Târihu’l-Kur’an isimli çalış-
masında ele almıştır. Ancak bu ruhsat, son arzada bitmiştir,
demişlerdir yani.
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Başka türlü muhkem bir
metin çıkmazdı ortaya. Evet yani teamülde, vakıada bunu yap-
mak zorundaydı. Ama biz uygulamadan bunu zihnimizin bir
kenara tutmalıyız diye düşünüyorum. Teşekkür ederim. Güzel
bir tespitti o. Ben şeyi soracağım hocam, vakit de daraldı da.
Allah Resulü Aleyhisselam’ın vahiy alması konusunda insani
olarak bir hazırlık süreci geçti ya. Yani bu Hira safhası. Şimdi
felsefecilerin şöyle bir iddiası da var. Hani vahiy ilham benzer-
dir. Bir şekilde kişiye riyazat, yalnız kalma, bir kısım riyazatla
ruhu çekme, ruhun incelmesi falan şeklinde bir benzetmeler
var. Bu manada Allah Resulü Aleyhisselam’ın bu Hira safha-
sı… Buna bir hazırlık sayılabilir mi? İnsanî anlamda biyolojik
olan, psikolojik anlamda yani.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Evet. Hocam ona bir katkı
olarak bu fetret dönemi de bu aşamada bir süreç midir?
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Bununla ilgili hocam ne
düşünüyor ama ben onun çok da uzun olduğunu düşünmüyo-
rum. Üç aydan fazla olmayacağı falan kanaatim var. Orada da
böyle bir hazırlık süreci yani Allah Resulü aleyhisselam oturu-
yordu da, “Ey Muhammed gel bakalım sen peygamber oldun.
Lâ teşbih, ne oldu sana? Yoksa bir dert mi çekiyorsun? Bu in-
sanların hali ne olacak diye bir arayış mı yaşıyorsun” şeklinde
Allah’tan vahiy gelmeden önce böyle bir haleti ruhiye mi yaşa-
dı acaba?