Page 288 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 288
VAHİY İNZAL VE TENZİL KAVRAMLARI 287
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Yani o son söylediğiniz şekil
daha muhtemel. Böyle bir süreci Hz. Peygamber belki yaşadı.
Bölge insanlarının şirke bulaştığı, mazlumların ezildiği bir or-
tamda acaba insanlık için bir çıkışın yolu nasıl olacaktır diye
Hz. Peygamber düşünmüş olmalıdır. Belki de ilahi kudret böy-
le düşünmesini sağlayarak ve ona bu konuda ilham vererek
vahye hazırlıyor idi. Hazreti Musa aleyhisselamı Allah Şuayb
A.S.’ın yanına gönderiyor. Değim yerindeyse stajını orada ta-
mamlamıştır on yıllık süre ile. Nihayetinde dilinde pelteklik
olan bir peygamber, “fasîhu’l-enbâya” olarak bilinen bir başka
peygamberin rahley-i tedrisinde yetiştiriliyor. Mısır’a Peygam-
ber olarak “يسُومِ َايُ ٍرَّدََقَ يَلِعِ تُئَ ِ جَ مُْثُ” (Tâhâ:40) kırk (40) yaşında
َ َ ْ
َ
َ ُ َ
vardığında “Sonra da (hakkındaki) takdire göre (buraya) geldin
ey Musa” deniyor.
Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM: Son soru Fetret Oldu
mu? Hocam şey klasik anlamda vahyin inkıtaya uğradığı?
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Yani hocam fetretin çok uzun
olmadığı, kısa bir zaman sürdüğü muhtemel görünüyor. Yok-
sa altı ay-yedi ay gibi bir zaman dilimi çok uzun bir süre gibi-
me geliyor. Ancak –malumunuz- her biriyle alakalı kaynaklar-
da dair rivayet var hocam.
Prof. Dr. Ahmet Hikmet EROĞLU: Derslerde Peygam-
berin üç yıl vahiy almadığı anlatılıyor öğrencilere, maalesef.
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Ya o çok uzun bir zaman dili-
mi Ahmet Hoca’m.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Buyurun Hasan hocam.