Page 288 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 288

VAHİY İNZAL VE TENZİL KAVRAMLARI          287

              Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Yani o son söylediğiniz şekil
          daha muhtemel. Böyle bir süreci Hz. Peygamber belki yaşadı.
          Bölge insanlarının şirke bulaştığı, mazlumların ezildiği bir or-
          tamda acaba insanlık için bir çıkışın yolu nasıl olacaktır diye
          Hz. Peygamber düşünmüş olmalıdır. Belki de ilahi kudret böy-
          le düşünmesini sağlayarak ve ona bu konuda ilham vererek
          vahye hazırlıyor idi. Hazreti Musa aleyhisselamı Allah Şuayb
          A.S.’ın yanına gönderiyor. Değim yerindeyse stajını orada ta-
          mamlamıştır on yıllık süre ile.  Nihayetinde dilinde pelteklik
          olan bir peygamber, “fasîhu’l-enbâya” olarak bilinen bir başka
          peygamberin rahley-i tedrisinde yetiştiriliyor. Mısır’a Peygam-
          ber olarak “يسُومِ َايُ ٍرَّدََقَ يَلِعِ تُئَ ِ جَ مُْثُ” (Tâhâ:40)  kırk (40) yaşında
                                  َ َ ْ
                             َ
                      َ  ُ              َ
          vardığında “Sonra da (hakkındaki) takdire göre (buraya) geldin
          ey Musa” deniyor.
              Prof. Dr. Mustafa  YILDIRIM: Son soru Fetret Oldu
          mu? Hocam şey klasik anlamda vahyin inkıtaya uğradığı?

              Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Yani hocam fetretin çok uzun
          olmadığı, kısa bir zaman sürdüğü muhtemel görünüyor. Yok-
          sa altı ay-yedi ay gibi bir zaman dilimi çok uzun bir süre gibi-
          me geliyor. Ancak –malumunuz- her biriyle alakalı kaynaklar-
          da dair rivayet var hocam.

              Prof. Dr. Ahmet Hikmet EROĞLU: Derslerde Peygam-
          berin üç yıl vahiy almadığı anlatılıyor öğrencilere, maalesef.

              Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Ya o çok uzun bir zaman dili-
          mi Ahmet Hoca’m.

              Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Buyurun Hasan hocam.
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293