Page 233 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 233
232 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
daha iyimserim, daha erken dönemde varakların olabileceği ka-
naatindeyim. Bilmiyorum, Tayyar Hoca onlara ulaştı mı, ulaş-
madı mı? Onun nelere ulaştığını bilmiyorum. Onun yayınladı-
ğı mushaflar Kahire Mushaf’ı, Yemen Mushaf ’ı, Topkapı, Türk
İslam ve Taşkent Mushafı bunları yayınladı. Ama bu varakla-
rı yayınlamadı. Tübingen varakları var. Berlingen varakları var.
Bunlar daha sonra ortaya çıktı, bulundu. Her gün kütüphane-
lerden daha doğrusu koleksiyonlardan, şahsi koleksiyonlardan
varak çıkıyor. Çok daha çıkacak. Bunlar daha sonradan ortaya
çıktığı için belki hocamız bunlar hakkında bir çalışma yapma-
mış olabilir. Ben Hz. Osman döneminden hatta Hz. Peygam-
berin ve Hz. Ebubekir döneminden kalan varakların olabilece-
ği kanaatini taşıyorum. Yani bu iki kere ikinin dört ettiği gibi
söylenecek bir husus değil malum. Çünkü bu çok daha cid-
di araştırmalar yapıldıktan sonra anlaşılabilecek bir husus ama
burada anlattıklarımdan da yola çıkarak bir takım karbon ta-
rihlemeleri de verdim. Peygamberimizin mektuplarını biliyor-
sunuz. Muhammed Hamdullah Hoca tarafından yayınlandı.
Onun yazı stili belli. O yazı stiline benzeyen varaklar var. Tı-
patıp aynısını aynısı gibi görünen varaklar var. Bunlar üzerinde
daha ciddi bir çalışma yapılabilirse Emeviler döneminden ön-
cesine götürebiliriz bu varakları, bir Mushaf olarak getireme-
yebiliriz ama varak olarak yazılmış birtakım varakların Hazreti
Osman dönemine, hatta daha erken döneme ait olabileceği ka-
naatini taşıyorum. Belki tek fark o olabilir.
Prof. Dr. Mustafa ERDEM: Evet başka soru sormak is-
teyen, katkıda bulunmak isteyen.
Prof. Dr. Mehmet ÜNAL: Katkıda bulunmak istiyorum.
Oryantalistlerin maksadı Kur’an’ın çelişkilerini tenakuzlarını