Page 234 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 234
HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 233
ortaya çıkartmaktır. Sizin gibi kıymetli hocalarımızın çabası da
Kur’an’ın Hazreti Osman döneminden kalma nüshaların bu-
lunduğuna dair bizim gönlümüzde sürekli dillendirdiğimiz ifa-
denin gerçekliğini ortaya çıkarmaktır. Hz. Osman’a ait olduğu
söylenen nüshanın zaman içerisinde sonraki çağlara ve asırlara
ait olduğu ortaya çıkınca Osman döneminden bugün elimizde
bir nüsha yoktur şeklinde bir olumsuz hava bizleri sarmaktadır.
Ama burada yapılan incelemeler sonucunda belki daha eski,
daha kadim geçmişe ait olan örneklere belki ulaşabiliriz diyor-
sunuz. Mevcut nüshaların o döneme ait olan nüshalar olmadı-
ğını ifade etmiş oluyorsunuz. Öyle mi anlıyorum.
Prof. Dr. Hayrettin ÖZTÜRK: Yani şöyle hocam. Ben
altmışın üzerinde bununla ilgili İngilizce makale tercüme et-
tim. Nerede bir makale yazılmışsa, kim ne makale yazmışsa
hepsini bulmaya çalıştım. Hala devam ediyor. Bir yerde bir el
yazması bir şey, resim görmüşsem kim yazmış, ona bakıyorum
ne demiş diye. Bizim ve benim bilgilerimiz oryantalistlerin ver-
diği bilgiler. Yani onların makalelerini okuyarak bunları çıkarı-
yoruz. Şunu ifade edeyim. Gerek Tayyar Bey gerek ben olayım.
İslam âleminde az sayıda araştırmacı var. Amerika’da birkaç
tane Pakistanlı hocamız bu konuyu daha ciddi araştırıyorlar
ama bu işi başlatan da devam ettiren de oryantalistler. Bu se-
beple bizim bilgilerimiz daha çok onlara dayanıyor. Eğer on-
lar bize şunu ima ediyorlarsa Hz. Osman dönemine ait Kur’an
yoktur, bu Kur’anlar daha sonraki dönemlere aittir. Tarihlemeyi
kimisi yedi yüz, sekiz yüz, dokuz yüz, yani sekizinci, dokuzun-
cu hatta onuncu hicri onuncu asra kadar götürüyorlar. Durma-
dan bunu ima ediyorlar bize. Biz de tabii etkileniyoruz. Biz de
Hz. Osman dönemine ait Kur’an yok diyoruz. Çünkü bir yazı-
lı belgeyle de iddiaları ileri sürmemiz lazım. Neden çünkü çok