Page 212 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 212

HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 211

          müjdeleyici olarak geldim, demişti. Fakat o, kendilerine açık
          deliller getirince: Bu apaçık bir büyüdür dediler.” 406

              (2) Yahudi ve Hıristiyanlar kendilerine verilen şeriatı unut-
          muşlardı. Allah unutulmuş kısmından zaruri gördüklerini, di-
          nin koruyucularının gafleti ve cehaleti yüzünden ziyan olmuş
          olan kısımları tekrar kâmil din aracılığıyla yeniden ayağa kal-
          dırmıştır. Eğer ilahi hikmet bir şeyi zaruri görmemişse hatta
          O’nun hikmetinin gereği göz ardı edilmişse, o zaman onun ye-
          rine ona benzer diğer ahkâmlar getirilmiştir. 407

              (3) Kur’ân; neshin sadece bu iki yönüyle yetinmemiş hat-
          ta üçüncü bir yönle da bunun gerekli olduğunu beyan etmiş-
          tir. Bu yön, din ve şeriatın arınma yönüdür, yani Allah’ın kitabı
          ve şeriatı, bidat ehli ve arzuperestlerin karıştırdığı bidatlerden
          arındırılmıştır. Hac suresinin şu ayetinde bu konu zikredilmiş-
          tir “Şüphesiz Allah şeytanın eklediğini yok eder sonra Allah
                                  408
          ayetlerini muhkem eder.”
              Bu açıdan baktığınızda anlaşılacaktır ki nesih; bidatleri
          reddetmek ve batılı iptal etmek/ geçersiz kılmak için çok bü-
          yük bir araçtır. Enbiya, haylaz (kötü insanlar) ve fesatçıların se-
          mavi sayfalara ve ilahi şeriatlara karıştırdığı/eklediği bidatleri
          ve uydurduğu şeyleri arındırdılar ve asıl öğretileri baştan diril-
          tip inşa ettiler. Önceki şeriatlara bu tür eklentiler yapılmış ve
          İslam onları nesh edip onların asıl hakikatini sunmuştur. 409






          406  Saf, 61/6.
          407 Islâhî, Tedebbürü Kur’ân, 1/311
          408  Hac, 22/52.
          409 Islâhî, Tedebbürü Kur’ân, 1/312
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217