Page 68 - islam
P. 68

Allah Katındaki Din: İSLAM  43


           İslam, kendi kutsal kitabı Kur’an-ı Kerim’de Allah tarafından
           adı belirlenen ve yerli yabancı bütün bilim adamları tarafın-
           dan  kutsal  metinlerinin  değiştirilmeden  günümüze  kadar
           ulaştığını kabul ettiği tek dindir. İslam diğer dinlerden farklı
           olarak, bir milletin, bir toplumun, bir bölgenin değil, bütün
           insanlığın ortak değeri olmak üzere evrensel olarak gönderil-
           miş bir dindir. Kur’an-ı Kerim diğer kutsal kitaplardan farklı
           olarak, belli bir toplumu ve belli bir zamanda ve coğrafyada
           yaşayan insanları değil bütün insanlığı muhatap alır. Bu se-
           beple Hz. Muhammed de diğerlerinden farklı olarak bütün in-
           sanlığa gönderilmiş bir peygamberdir (Sebe’, 34/28). Kur’an-ı
           Kerim’in ayetleri “Ey insanlar!” şeklinde genelde bütün insan-
           lara, “Ey iman edenler!” diye özelde Müslümanlara seslenir.

           İslam dininin inanç esaslarının özünü Allah’a, ahiret gününe
           ve ebedî hayata, meleklere, kutsal kitaplara, Peygamberlere
           ve  kadere  iman  oluşturmaktadır.  Bunların  yanında  Müslü-
           manların  salih  amel  ile  bu  inanç  esaslarını  desteklemeleri
           istenmektedir. Bu temel inanç ve uygulamalar aynı zamanda
           bütün peygamberlerin ortak tebliğ konusu olmaktadır.

           İslam’ın kutsal kitabı Kur’an-ı Kerim, dünyada var olan bil-
           diğimiz bilmediğimiz her şeyi yaratan ve her şeyin kendisi-
           ne kesin bir surette bağlı olduğu, kadir-i mutlak bir yaratıcı
           fikrini  ispatla  işe  başlar.  Bu  inanç,  sadece  geçmiş  peygam-
           berlerden kalan bir inancın devamı değildir. Bu inanç, tohum
           hâlinde insan ruhunun içine yerleştirilen ve cesetlerle bütün-
           leşmeden önce Allah’ın birliğini kabul eden bir ikrardır.

           İslam nazarında her insan Allah’ın kuludur ve hepsi yaratılış-
           tan gelen eşit ve tabii haklara sahiptir. O asalet, ahlaki fazilet,
           hak ve sorumluluk bağlamında bütün insanları bir ailenin bi-
           reyleri olarak niteler. Sınıfsal farklıları bütünüyle kaldırır. İs-
           lam, olgun Müslüman’ın kendisi için istediğini başkası için de
           istemesi gerektiği evrensel ilkeyi hatırlatarak hakkın kutsal
           olduğunu, insanın tabii haklardan mahrum edilemeyeceğini
           kabul ve ilan eder.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73