Page 66 - islam
P. 66

Allah Katındaki Din: İSLAM  41


           yinizm, Taoizm, Konfüçyanizm gibi dinlerden hiç söz etmez.
           Dinler arasında bir sınıflandırma yaparken isim zikretmek-
           sizin “hak din ve batıl din” kavramını kullanarak bir anlamda
           onların varlığını da kabul eder.
           Kur’an-ı Kerim, dinler yanında inançlar bazında da bazı ka-
           tegorik açıklamalarda bulunmaktadır. Buna göre Allah inan-
           cı ve hak din bağlamında mümin, kâfir, münafık, müşrik gibi
           kavramlara da yer verir.
           İslam, diğer dinlerden farklı olarak, onların aşırılıklarını eleş-
           tirmekle  kalmamakta,  aynı  zamanda  doğrusunu,  makul  ve
           meşru olanını göstererek orta bir yol telkin etmektedir. Ya-
           hudilik  dünya  hayatını  önemsemekte,  Hıristiyanlık  ise  özü
           itibarıyla  dünyadan  uzaklaşıp  manastır  ve  ahiret  hayatını
           öncelemektedir. Yahudilik insani karakterin yalnız maddi yö-
           nünü tatmin ederken, Hıristiyanlık ise İncil’de yer alan “Sağ
           yanağına  bir  tokat  atana  sol  yanağını  çevir.”  (Matta,  5/39)
           mealindeki beyandan anlaşıldığı kadarıyla; sevgi ve manevi
           tarafını öne çıkarmak ve tatmin etmek istemektedir. Bundan
           dolayı Hıristiyanlıkta ruhbanlık öne çıkmakta, dünyevi zevk-
           ler horlanmaktadır.
           İslam, insanı meleklerle diğer canlılar arasında bir varlık ola-
           rak kabul etmekte, insani karakter ve huyları tatmin için her
           birine meşru bir şekil vermekte, hiçbirini baskı altına alma-
           makta ve yok saymamaktadır. İslam, insanlar arasında Allah
           sevgisine dayanan bir kardeşlik ve buna göre bir yardımlaş-
           ma esası kurmakta böylece şefkat ve sevgiyi güçlendirmekte-
           dir. İslam’ın tanıdığı erdem itidaldir, dengedir, aşırılıklardan
           uzak durmaktır. “…Ahiret yurdunu iste, ama dünyadan da nasi-
           bini almayı unutma.” (Kasas, 28/77) ayeti, hiç ölmeyecekmiş
           gibi dünya için çalışmayı, yarın ölecekmiş gibi de ahiret için
           hazırlıklı olmayı önermektedir.
           İnsanın ihtiyaçları her an değişebilir, fakat insan daima in-
           sandır, onun kendisi demek olan benliği, karakteri değişmez.
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71