Page 67 - islam
P. 67

42  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           Bunun için insanın tabiatına uygun olarak gelen İslam, bede-
           nin gelişmesine, ruhun yükselmesine engel olmayacak tabii
           ilgi ve arzuların hepsinden yararlanma hakkını vermektedir.
           Bunlardan  meşru  şekillerde  yararlanmayı  yasak  ve  haram
           saymamakta,  eşyada  asıl  olanın  temiz  ve  mubah  olduğunu
           vurgulamaktadır.

           Kur’an-ı Kerim’e göre din ile hayat biri ötekinden ayrı iki şey
           değildir. Dinin hareket alanı hayatın tamamını kuşatır. O, ön-
           celikle insanın maddi ve cismani ihtiyaçları ile ilgilenir. Al-
           lah insana, tabiat, hayat, dünya ve ahiret hakkında sahih ve
           doğru bilgiler vererek onun içini ve dışını temizler; onu süfli
           ve hayvani hayattan insani ve kutsal hayata yükseltir. Kısaca
           İslam, insanın tabiatına uygun bir hareket ve hayat kaynağı-
           dır. Gücünü ezelî iradeden alır ve bununla insanın tabiatını
           terbiye eder, müntesiplerini harekete geçirir. Bütün esasları
           hayat ile ilgilidir. Ahiretin de dünyada kazanılacağını, orada
           dinî yükümlülüklerin ve insani sorumlulukların olmayacağını
           hatırlatarak dünyayı önemser.
           İslam inancına göre insanın gerçek bir mümin olabilmesi için
           sadece Kur’an-ı Kerim’de var olan hakikatlere sağlam bir şe-
           kilde inanması yeterli değildir. Ayrıca bütün malıyla ve canıy-
           la İslam’ın hizmetinde olması gerekmektedir. İyi bir insan ve
           iyi bir mümin olarak dinî görevlerini yerine getirmek zorun-
           dadır. Çünkü Kur’an-ı Kerim’de insanların Allah’a iman ettik-
           ten sonra ona ibadet etmeleri ve arkasından da iyilik yapma-
           ları istenmektedir.

           İslam’a Allah ile kul arasındaki ilişkiler kesin çizgiler ile belir-
           lenmiştir. Allah’ın aşkın/yüce bir kudret olduğu, insanın ise
           onun emirlerini yerine getirmekle yükümlü, ölümlü bir kul
           olduğu vurgulanmıştır. İslam ile birlikte, diğer dinlerin insan-
           lar için, o günün şartlarına göre önerdiği ağır şartlar hafifle-
           tilmiş veya üzerlerindeki yükleri kaldırılmıştır. Dinin sevgi,
           merhamet, rahmet boyutu ön plana çıkarılmış ve daha kolay
           yaşanır hâle getirilmiştir.
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72