Page 63 - islam
P. 63

38  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           Hz. Muhammed’in adını da kendi toplumlarının bilgisinden
           saklamaya çalışmışlardır. Hâlbuki “Onlar, ellerindeki Tevrat’ta
           ve  İncil’de  yazılı  buldukları  o  elçiye,  o  ümmi  Peygamber’e
           uyarlar…” (A’râf, 7/157), “Meryem oğlu İsa da şöyle demişti:
           Ey İsrailoğulları! Bilin ki benden önceki Tevrat’ı doğrulamak
           ve benden sonra gelecek Ahmet isimli elçiyi müjdelemek üzere
           size Allah tarafından gönderilmiş elçiyim.” (Saf, 61/6), ayetleri
           Hz. Peygamber’in diğer peygamberler tarafından haber veril-
           diğini, Tevrat ve İncil gibi diğer kutsal kitaplarda onun adının
           yazılı olduğunu haber vermektedir.  Hatta “Kendilerine kitap
           verdiklerimiz  onu  kendi  oğullarını  tanıdıkları  gibi  tanırlar.
           Yine de içlerinden bir grup bile bile gerçeği saklıyorlar.” (Ba-
           kara, 2/146) ayetinden, o toplumların, Allah tarafından gön-
           derilen kutsal kitaplar ve peygamberlerin beyanlarından Hz.
           Peygamber’i yakından tanıdıkları anlaşılmaktadır.
           İslam, ilahî kaynaklı dinler silsilesinin en son halkasını oluş-
           turmaktadır.  Hatta  halkalar  arasında  kısmen  bağımsızlık
           olduğu için buna halka yerine ip demek daha doğru olabi-
           lir. Zira bunlar bir bütünün parçaları değil tam aksine ilahî
           mesajın çeşitli zaman dilimlerinde farklı peygamberler ara-
           cılığıyla insanlığa ulaşmasıdır. Her ne kadar bütün inananlar
           kendi dinlerinin en son ve en mütekâmil olduğu iddiasında
           bulunsalar da konuya ilahî dinler kapsamında baktığımızda
           İslam, kronolojik olarak Yahudilik ve Hıristiyanlıktan sonra
           gelmiştir.

           Genel olarak biri diğerinin devamı niteliğinde olan veya biri
           diğerinden ayrılarak yeni bir kimlik kazanan bütün dinlerin
           mensupları arasında, içten içe veya aleni bir rekabet ve biri
           diğerini inkâr olayı vardır. Bu durum ilahî kaynaklı dinlerin
           mensupları (Yahudiler ve Hıristiyanlar) arasında daha açık
           bir şekilde kendini hissettirmektedir.
           Her ikisi de aynı kaynaktan gelme, aynı topluma hitap etme
           ortak paydasına rağmen Yahudilik ile Hıristiyanlık arasında
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68