Page 306 - islam
P. 306

Allah Katındaki Din: İSLAM  281


           dan hayırlıdır. O gece melekler ve ruh (Cebrail), Rabbinin izniy-
           le her bir iş için iner dururlar. O gece tan yeri ağarıncaya kadar
           esenlik doludur.” (Kadir, 97/1-5) ayetleriyle Kur’an-ı Kerim’in
           “Kadir” gecesinde indiği haber verilmiştir. Ayrıca Kur’an’ın “O
           (sayılı günler), insanlar için bir hidayet rehberi, doğru yolun
           ve hak ile batılı birbirinden ayırmanın apaçık delilleri olarak
           Kur’an’ın  kendisinde  indirildiği  ramazan  ayıdır…”  (Bakara,
           2/185) ayetine göre Kur’an-ı Kerim ramazan ayında inmeye
           başlamış olması dolayısıyla Kadir Gecesinin de bu ayda ol-
           ması gerekmektedir. Nitekim Peygamber’imizin (sav) “Kadir
           Gecesini ramazan ayının son on günü içerisindeki tek geceler-
           de arayınız.” (Buhârî, Fazlü leyleti’l-kadr, 3) hadisi de dikkate
           alındığında, Kur’an-ı Kerim’in bu ayın son günlerinde indiği
           genel bir kanı haline gelmiştir.

           Hz. Muhammed’e ilk vahiy 610 miladi yılının Şubat ayında,
           yalnız başına iken Hira Mağarası’nda Cebrail ile gelmiştir. Al-
           lah’ın peygamberlerine vahiy getirmekle görevlendirdiği me-
           leği Cebrail ona bir hocanın talebesiyle ilişkisi şeklinde: “Ya
           Muhammed! Sen Allah’ın Resul’ü, elçisisin. Allah’ın birliğini, Al-
           lah’tan başkasına tapılmayacağını, gittikleri yolun kötülüğünü
           insanlara  bildireceksin.”  demiştir.  Kur’an’ı  Kerim’in  ilk  inen
           ayetleri olarak bilinen “Oku! Yaratan Rabbinin adıyla. O, insanı
           alâktan (kan pıhtısından) yaratmıştır. Oku! Kalemle (yazmayı)
           öğreten, (böylece) insana bilmediğini bildiren Rabbin sonsuz
           kerem  sahibidir.”  (Alâk,  96/1-5)  ayetlerini  okumuştur.  Pey-
           gamber’imize de  (sav) “Oku!” demiş fakat o: “Ben okuma bil-

           mem.” demiş, bunun üzerine üç kere bu emri tekrar etmiş ve
           her defasında onu kuvvetlice sıkmıştır. Bunun üzerine oku-
           maya başlayan Hz. Muhammed vahiy gerçeği ile yüzleşmiştir.

           Hz  Peygamber  ümmidir.  Ümmi  kelimesi  tefsir  kitapları  ve
           sözlüklerde; annesinden doğduğu hâl üzere kalmış, eğitim ile
           bu hâlinde hiçbir değişiklik olmamış anlamına gelir.  Kur’an-ı
           Kerim’de: “Onlar ki, yanlarındaki Tevrat’ta ve İncil’de vasfını
           yazılı buldukları ümmi olan Peygamber’e tabi olurlar…” (A’râf,
   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311