Page 166 - islam
P. 166
Allah Katındaki Din: İSLAM 141
3. Setr-i avret: İnsan vücudunun başkası tarafından görül-
mesi ayıp veya günah sayılan yerlerinin örtülmesidir. Er-
kekler için avret yeri göbek ile diz kapağının arasıdır. Ka-
dın için avret, yüz, el ve ayak dışındaki bütün vücuttur.
4. İstikbal-i kıble: Namaz kılarken kıbleye yani Mekke’de
bulunan Kâbe’ye dönmektir.
5. Vakit: Namaz, günün belli saatlerinde yerine getirilmesi
gereken bir ibadettir. Bu nedenle namazın kılınması için
vaktin girmesi şarttır.
6. Niyet: Allah için hangi namazı kılacağına kalben karar ver-
mektir. Bunu dili ile ikrar etmesi güzel olur. Niyetin iftitah
tekbiri ile yapılması sevaptır.
b. Namazın Rükünleri
1. İftitah tekbiri: Namaza başlarken alınan tekbir olup, “Al-
lahüekber” cümlesini söylemektir.
2. Kıyam: Namazın olmazsa olmazlarından birisi olarak
kıyam, iftitah tekbirinden sonra her rekâtta Kur’an-ı Ke-
rim’den okunması gerekli miktarı okuyacak kadar ayakta
durmak anlamına gelmektedir.
3. Kıraat: Namazda ayakta dururken Kur’an-ı Kerim’den en
az kısa üç ayet veya buna karşılık uzunca bir ayet okumak
demektir.
4. Rükü: Eller dizlere değecek şekilde eğilmek demektir.
5. Secde: Yere kapanmak, yüzü yere sürmek demektir. Na-
mazın her rekâtında belirli uzuvları yere koyarak iki defa
yere kapanmak namazın rükünlerindendir.
6. Ka’de-i ahire: Son oturuş demektir. Namazın sonunda
kısa bir süre “Tahiyyat” duasını okuyacak kadar oturup
beklemek namazın rükünlerindendir.
Namaz “ta’dil-i erkâna” riayet edilerek kılınır. Ta’dil-i erkân;