Page 166 - islam
P. 166

Allah Katındaki Din: İSLAM  141


           3.  Setr-i avret: İnsan vücudunun başkası tarafından görül-
              mesi ayıp veya günah sayılan yerlerinin örtülmesidir. Er-
              kekler için avret yeri göbek ile diz kapağının arasıdır. Ka-
              dın için avret, yüz, el ve ayak dışındaki bütün vücuttur.
           4.  İstikbal-i  kıble:  Namaz  kılarken  kıbleye  yani  Mekke’de
              bulunan Kâbe’ye dönmektir.
           5.  Vakit: Namaz, günün belli saatlerinde yerine getirilmesi
              gereken bir ibadettir. Bu nedenle namazın kılınması için
              vaktin girmesi şarttır.
           6.  Niyet: Allah için hangi namazı kılacağına kalben karar ver-
              mektir. Bunu dili ile ikrar etmesi güzel olur. Niyetin iftitah
              tekbiri ile yapılması sevaptır.

           b. Namazın Rükünleri

           1.  İftitah tekbiri: Namaza başlarken alınan tekbir olup, “Al-
              lahüekber” cümlesini söylemektir.
           2.  Kıyam:  Namazın  olmazsa  olmazlarından  birisi  olarak
              kıyam, iftitah tekbirinden sonra her rekâtta Kur’an-ı Ke-
              rim’den okunması gerekli miktarı okuyacak kadar ayakta
              durmak anlamına gelmektedir.
           3.  Kıraat: Namazda ayakta dururken Kur’an-ı Kerim’den en
              az kısa üç ayet veya buna karşılık uzunca bir ayet okumak
              demektir.
           4.  Rükü: Eller dizlere değecek şekilde eğilmek demektir.
           5.  Secde: Yere kapanmak, yüzü yere sürmek demektir. Na-
              mazın her rekâtında belirli uzuvları yere koyarak iki defa
              yere kapanmak namazın rükünlerindendir.
           6.  Ka’de-i  ahire:  Son  oturuş  demektir.  Namazın  sonunda
              kısa  bir  süre  “Tahiyyat”  duasını  okuyacak  kadar  oturup
              beklemek namazın rükünlerindendir.
           Namaz “ta’dil-i erkâna” riayet edilerek kılınır. Ta’dil-i erkân;
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171