Page 271 - Hz_Nuh
P. 271

270  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           ne  oturdu.  ‘Zalimlerin  topunun  canı  cehenneme  denildi!”
                                                                  876
           Kur’an-ı Kerim’in bir tarih ve coğrafya kitabı olmaması do-
           layısıyla bu türden ayrıntılar vermemesine rağmen ayeti ke-
           rime  her  aklıselime  geminin  nereye  oturduğunu  öğretecek
           nitelikte ve açıklıktadır.
           İlim ehlinin, inansın veya inanmasın, kullandığı bilgileri doğ-
           ru aktarmak gibi bir sorumluluğu vardır. Kur’an-ı Kerim, Hz.
           Muhammed’in zamanındaki inanmayanlara, “tehaddi” deni-
           len meydan okumayı değişik şekillerde yapmıştır. Onun bütün
           zamanları kuşatan bir kutsal kitap olma özelliği, günümüz ve
           daha  sonrasındaki  nesilleri  de  kapsamaktadır.  Onda  eksik-
           lik ve çelişki arayanlar dün olduğu gibi bugün de gelecekte
           de hüsrana uğrayacaktır. Zira Kur’an-ı Kerim, bu konuda çok
           açık olarak şöyle buyurmaktadır: “Hâlâ Kur’an üzerinde gere-
           ği gibi düşünmeyecekler mi? Eğer o, Allah’tan başkası tarafın-
           dan gelmiş olsaydı onda birçok tutarsızlık bulurlardı.” 877


















           876   Hud, 11/44
           877    Nisa,  4/82.  Bu  konuda  meali  yazan  heyet  şu  bilgileri  aktarmaktadır:
              “Kur’an-ı Kerim hem ifade bakımından, hem mana ve hüküm bakımından bir
              bütünlük arz etmektedir. İnsanların söylediği sözler, güzellik ve düzgünlük
              bakımından daima aynı olmaz. Yazan ve söyleyenin içinde bulunduğu hal ve
              şartlara göre değişir. Kur’an’ın ifade ve üslubu ise baştan sona emsalsiz bir
              güzellik ve düzgünlük içindedir. Bu sözlerin ihtiva ettiği mana, hüküm ve ha-
              berler de, yaratılış öncesinden ebediyete kadar hemen her şeye temas ettiği
              halde tam bir tutarlılık, bütünlük, sıhhat ve uyum arz etmektedir. Yalnızca
              bunları düşünmek ve tespit etmek bile, Kur’an-ı Kerim’in insan eseri olma-
              dığını, Allah’tan gelmiş bulunduğunu anlamaya yetecektir.” (Heyet, Kur’an-ı
              Kerim ve Açıklamalı Meali, TDV Yayınları, Ankara 1993, s. 90.)
   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276