Page 256 - Hz_Nuh
P. 256

Hz. NUH  255



               Hz.  Nuh’un  yaşı  ile  ilgili  değerlendirmelerden  sadece
             Kur’an-ı Kerim’de belirtilen “dokuz yüz elli sene” ibaresi kesin
             bilgi ifade etmekte olup diğerleri her türlü değerlendirmeye
             açıktır. Zira rivayet edilen bilgilerin tamamına yakını Tevrat
             ve İsrailiyat kaynaklıdır. Nakledilen bilgiler esas alındığında
             Hz. Nuh insanlar arasında en uzun ömürlü olan kişi olarak
             tanınmaktadır.  Bu  husus  yerli  yabancı,  Müslim-gayri  müs-
             lim bilim insanları tarafından farklı farklı değerlendirmelere
             sebep olmaktadır. Yapılan yorumların özünü bir insanın bu
             kadar uzun ömürlü olamayacağı hususu oluşturmaktadır. Bu
             fikri gerekçelendirmek için de Hz. Nuh zamanında uygulanan
             takvim konusu gündeme getirilmekte ve Hz. Nuh’un ömrü kı-
             saltılmaya gayret edilmektedir.

             Geçmiş  hakkında  bilgi  aktaran  kaynakların  başında  kutsal
             kitaplar gelmektedir. Tarihî bilgiler ve geçmişte yaşayanların
             yaşlarıyla ilgili bilgi aktaran tek kaynak konumunda olan da
             Tevrat ve ondan beslenen İsrailiyat olmaktadır. Oysa Tevrat,
             dünden bugüne onu kutsal kitap olarak kabul edenler tara-
             fından bile eleştirilmekte ve bazı beşerî unsurların karıştığı-
             na, bazı bilgi hatalarının olabileceğine dikkat çekilmektedir.
             Bu  açıdan  bakıldığında  orada  adı  geçen  kimselerin  yaşları
             üzerinde sağlıklı bir değerlendirme imkânı kalmamaktadır.
             Kutsal kitaplar arasında indirildiği günden bu tarafa herhan-
             gi bir değişikliğe uğramadan günümüze kadar geldiği ve bu
             yüzden en güvenilir ilahi kitap olduğu kabul edilen Kur’an-ı
             Kerim’de de Hz. Nuh’un yaşı ile ilgili dokuz yüz elli ifadesi
             kullanılmaktadır. Bu durum esas alındığında, Tevrat’ta da he-
             nüz tahrif edilmeyen bilgilerin olabildiği ve Kur’an-ı Kerim’in
             “Musaddık” sıfatıyla onları tasdik ettiği, yanlış olanları da dü-
             zelttiği gerçeği ortaya çıkmaktadır. Bu çerçevede Hz. Nuh’un
             yaşını en az dokuz yüz elli olarak kabul etmek zarureti ortaya
             çıkmaktadır.  Ancak  bazı  bilim  adamlarının,  geçmişte  uygu-
             lanan takvim varsayımları üzerinden hareket ederek, soyut
             olanı somut olana hakem tayin etmek gibi bir yanlışın içinde
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261