Page 295 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 295
294 KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
konulara kendi açımdan sunabileceğim ilave katkıları dile ge-
tirmeye çalışacağım. Benden sonra da Mehmet Ünal Hoca
benim eksik bıraktığım yerleri tamamlar. Kur’an-ı Kerim’de
Hicr suresinde yer alan “Kur’an’ı biz indirdik. Onun koruyucu-
ları biziz” (Hicr Suresi, 15/9) ayetinin tefsiri meselesi sabahle-
yin gündeme geldi. Tefsir geleneğinde müfessirler bu ayeti iki
farklı şekilde yorumlamışlardır. İlk yoruma göre ayette bahse-
dilen ilahi koruma, Kur’an’ın Allah’tan Hz. Peygambere inişine
kadar olan süreçteki fizikötesi âleme ait bir ilahi korumadır. Bu
yaklaşıma göre Kur’an Yüce Allah’tan Hz. Peygamber’e nazil
olurken bir takım şer ve şeytani güçlerin müdahalelerinden ko-
runarak nazil olmuştur. İkinci yoruma göre ise ayette söz edi-
len Kur’an’ın ilahi koruma altında oluşu, Hz. Peygamberden
sonra günümüze kadar geliş sürecinde hiçbir değişikliğe ma-
ruz kalmadan yine Allah tarafından korunmuş olarak gelme-
sidir. Çoğu müfessirin anlayışına göre Kur’an, Hz. Peygambe-
re nüzulünden bize ulaşıncaya kadar geçen sürenin tamamında
yine ilahi bir koruma garantisi altındadır. Benim tefsir okuma-
larımdan edindiği kanaate göre söz konusu ayette bahsedilen
ilahi koruma, Kur’an-ı Kerim’in Levh-i Mahfuz’dan Hazreti
Peygamber’e inişine kadar olan korumadır. Ayette söz edilen
ez-Zikr’in Cenab-ı Hakk’ın koruması altında oluşu, evvele-
mirde Hz. Peygamber’e vahyedilen ayetlerin sağlam ve garanti-
li bir şekilde ilahi koruma altında olmasına yönelik vurgu içer-
mektedir. Hz. Peygamber’den günümüze gelişine kadar olan
korunmaya gelince, bu süreçteki koruma insanların çabalarıy-
la olmuştur ve bu insani çabalar da yine Cenab-ı Hakk’ın izni
ve inayeti ile gerçekleşmiştir. Yani ayette bahsedilen korumayı
Yüce Allah insanlar eliyle gerçekleştirmiş, ilahi kelam hem ez-
berlenerek hem de yazıya geçirilerek iki şekilde nakledilmek