Page 125 - islam
P. 125
100 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
birisi, özellikle Hz. Muhammed’in peygamber olarak görev-
lendirildiği toplumdaki muhataplarının bu coğrafyada yaşa-
mış olmaları, o peygamberlere ait bazı hatıra ve kıssalardan
haberdar olmalarıdır.
Kur’an-ı Kerim’de adı geçen peygamberlerden bir kısmı hak-
kında çok detaylı bilgiler yer almaktadır. Böylece geçmişte
peygamberlerle alakalı olarak nakledilegelen yanlış bilgilerin
doğrusu haber verilmekte, eksik olanlar ise tamamlanmış bu-
lunmaktadır.
İslam inancına göre bütün peygamberler haktır. Peygam-
berlik noktasında aralarında herhangi bir ayrım yapılmaz.
Ancak Kur’an-ı Kerim’de onların bazılarının bazı özellikleri
bakımından diğerlerinden üstün kılındığı haber verilir: “O
peygamberlerin kimini kiminden üstün kıldık. Allah içlerinden
bir kısmıyla konuşmuş, bir kısmını da derecelerle yükseltmiş-
tir.” (Bakara, 2/253).
Peygamberlik Hz. Muhammed ile son bulmuştur. “Muham-
med sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o,
Allah’ın Resul’ü ve peygamberlerin sonuncusudur…” (Ahzâb,
33/40). Artık ondan sonra peygamber gelmeyecek ve onun
getirdiği din kıyamete kadar devam edecektir.
İlahi din mensuplarından Yahudiler, Hz. İsa ve Hz. Muham-
med’i; Hıristiyanlar, Hz. Muhammed’i peygamber olarak ka-
bul etmezler. Buna karşılık Müslümanlar bütün peygamber-
leri, aralarında herhangi bir ayrım yapmaksızın kabul ederler.
Diğer dinlerin peygamberlere ve peygamberlik konusuna ba-
kışları İslam’dan farklıdır. Yahudi kutsal kitabında (Tevrat)
Hz. Yakup Tanrı ile güreştirilmiş (İsrail), Hz. İbrahim’in karı-
sını Firavun’a kardeşim diye takdim ettiği haber verilmiştir.
Hz. Lut’un kızları tarafından sarhoş edilerek onlarla cinsel
ilişkiye girdiği iddia edilmiştir. Hz. Davud’un kendi komutan-
larından birisinin karısını elde etmek için onu savaşa yolladı-