Page 125 - islam
P. 125

100  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           birisi, özellikle Hz. Muhammed’in peygamber olarak görev-
           lendirildiği toplumdaki muhataplarının bu coğrafyada yaşa-
           mış olmaları, o peygamberlere ait bazı hatıra ve kıssalardan
           haberdar olmalarıdır.
           Kur’an-ı Kerim’de adı geçen peygamberlerden bir kısmı hak-
           kında  çok  detaylı  bilgiler  yer  almaktadır.  Böylece  geçmişte
           peygamberlerle alakalı olarak nakledilegelen yanlış bilgilerin
           doğrusu haber verilmekte, eksik olanlar ise tamamlanmış bu-
           lunmaktadır.
           İslam  inancına  göre  bütün  peygamberler  haktır.  Peygam-
           berlik  noktasında  aralarında  herhangi  bir  ayrım  yapılmaz.
           Ancak Kur’an-ı Kerim’de onların bazılarının bazı özellikleri
           bakımından  diğerlerinden  üstün  kılındığı  haber  verilir:  “O
           peygamberlerin kimini kiminden üstün kıldık. Allah içlerinden
           bir kısmıyla konuşmuş, bir kısmını da derecelerle yükseltmiş-

           tir.” (Bakara, 2/253).
           Peygamberlik  Hz.  Muhammed  ile  son  bulmuştur.  “Muham-
           med sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o,
           Allah’ın  Resul’ü  ve  peygamberlerin  sonuncusudur…”  (Ahzâb,
           33/40). Artık ondan sonra peygamber gelmeyecek ve onun
           getirdiği din kıyamete kadar devam edecektir.
           İlahi din mensuplarından Yahudiler, Hz. İsa ve Hz. Muham-
           med’i; Hıristiyanlar, Hz. Muhammed’i peygamber olarak ka-
           bul etmezler. Buna karşılık Müslümanlar bütün peygamber-
           leri, aralarında herhangi bir ayrım yapmaksızın kabul ederler.
           Diğer dinlerin peygamberlere ve peygamberlik konusuna ba-
           kışları  İslam’dan  farklıdır.  Yahudi  kutsal  kitabında  (Tevrat)
           Hz. Yakup Tanrı ile güreştirilmiş (İsrail), Hz. İbrahim’in karı-
           sını Firavun’a kardeşim diye takdim ettiği haber verilmiştir.
           Hz.  Lut’un  kızları  tarafından  sarhoş  edilerek  onlarla  cinsel
           ilişkiye girdiği iddia edilmiştir. Hz. Davud’un kendi komutan-
           larından birisinin karısını elde etmek için onu savaşa yolladı-
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130