Page 122 - islam
P. 122
Allah Katındaki Din: İSLAM 97
berlere bildirilen gaybın olması da mümkündür. Cenab-ı Al-
lah: “… ve Allah sizi (gayba) vakıf kılacak değildir. Fakat Allah
elçilerinden dilediğini seçer (onu gaybe vakıf kılar). O halde
Allah’a ve O’nun elçilerine inanın…” (Al-i İmran, 179) buyur-
maktadır..
Yüce Allah, insanların dünya ve ahiretleri ile ilgili öğrenme-
leri gereken her şeyi peygamberlerine vahyetmiş, peygam-
berler de görev ve sorumluluklarının gereği olarak, Allah’tan
aldıkları vahyi insanlığa bildirmişlerdir. Ahzab suresinde bu
husus şöyle ifade edilmektedir: “Allah’ın kendisi için takdir ve
emrettiği bir şeyi yerine getirme hususunda peygamberler için
bir sıkıntı ve sakınca olamaz. Allah’ın hükmü değişmez kader-
dir. Daha önce gelip geçen, Allah’ın vahyini insanlara ulaştıran,
ondan çekinen, Allah’tan başka hiç kimseden çekinmeyen pey-
gamberler hakkında da Allah’ın kanunu böyledir. Hesap sorucu
olarak Allah kâfidir.” (Ahzâb, 33/38-39).
Peygamberler, tek olan Allah’a imanı emretmiş, onun dışın-
daki bütün varlıkların kutsallaştırılarak ona eş tutulmasının
şirk olduğunu belirtmiş, ibadet ve duaların sadece O’na yapıl-
ması gerektiğini öğretmişlerdir (Nahl, 16/36; Enbiyâ, 21/25;
Mü’minûn, 23/32; Hadîd, 57/8).
Peygamberler birer insan olarak, Cenâb-ı Allah tarafından
kendisine vahyedilen bütün dinî inanış ve uygulamalardan
sorumludurlar. Hatta onlar, diğer insanlardan farklı olarak
bu ilahî mesajı toplumun diğer fertlerine tebliğ etmek, ulaş-
tırmak, tebyin denilen açıklama ve uygulamalarını da göster-
mek zorundadırlar.
Peygamberler tanrısal varlıklar olmadıklarından insani fonk-
siyonlarının tamamını eksiksiz olarak kullanırlar. Yerler, içer-
ler, ağlarlar, gülerler, sevinirler, evlenirler, çoluk-çocuk sahibi
olurlar, acılara katlanırlar, yaşlanırlar ve ölürler. Diğer insan-
lar gibi çeşitli dünyevi sıkıntılarla denenirler. Bütün bunların
yanında diğer insanlardan farklı olarak seçilmiş olma özel-