Page 128 - islam
P. 128

Allah Katındaki Din: İSLAM  103


           sonlanmış ve tarihe ait olmuştur.

           Kur’an-ı  Kerim’de  peygamberlerin  mucizelerine  örnek  ola-
           rak  Hz.  Nuh’un  tufanından,  Hz.  İbrahim’in  atıldığı  ateşten,
           Hz. Salih’in devesinden, Hz. Yusuf’un rüya tabirlerinden, Hz.
           Musa’nın  asasından,  Hz.  İsa’nın  ölüleri  diriltmesinden,  Hz.
           Muhammed’in  Kur’an-ı  Kerim  mucizesinden  bahsedilmek-
           te, anılan peygamberlerin diğer mucizeleriyle birlikte başka
           peygamberlerin mucizelerinden de söz edilmektedir.
           İnsanlar peygamberlerin gösterdiği mucizelerden, duyu or-
           ganıyla gözleyerek veya kesin bilgi ifade eden geniş kitleler
           tarafından aktarılan (mütevatir) bir haberle haberdar olurlar.
           Peygamberlerden  mucize  isteyenler,  genellikle  inanmayan-
           lar veya inanmak istemeyenlerdir. Bu kişiler, özellikle inan-
           mamak veya Peygamber’i zora sokmak için mucize istemiş-
           lerdir. Mucizeler kolay kolay inkâr edilememiş buna rağmen
           Nemrut, Hz. İbrahim’i ateşin yakmadığını gördüğü, Firavun
           Hz. Musa’nın başta asası olmak üzere pek çok mucizesine şa-
           hit olduğu, asr-ı saadette pek çok müşrik Hz. Muhammed’in
           mucizelerine bizzat tanıklık ettikleri hâlde iman etmemiştir.
           Hz. Hatice, Hz. Ebu Bekir, Hz. Ali’nin Hz. Peygamber’e inandığı
           gibi diğer Peygamber’e inananlardan pek çoğu, herhangi bir
           mucizeye ihtiyaç hissetmeksizin iman etmiştir. Ancak sihir-
           bazların Hz. Musa’ya ve havarilerin Hz. İsa’ya iman etmelerin-
           de mucizelerin etki ve katkıları olmuştur.
           Hz. Muhammed tıpkı diğer peygamberler gibi bir peygamber-
           dir. O ister geçmişe ait bir olayı nakletmiş olsun (Hûd, 11/49;
           Yûsuf, 12/ 102; Kasas, 28/44-46), ister sonradan olacak bir
           olayı önceden haber vermiş olsun (Rûm, 30/1-6), isterse bir
           davanın  sırrını  ortaya  çıkararak  onunla  ilgili  kararında  en
           adil çözüm yolunu bulmuş olsun (Nisâ, 4/113; Tahrîm, 66/3),
           bütün bunlar bilgi birikimi ve keskin zekâsı ile birlikte, her
           türlü iyiliğin kendisinden zuhur ettiği ilahî bir müdahale sa-
           yesinde gerçekleşmiştir.
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133