Page 274 - Hz_Nuh
P. 274

Hz. NUH  273



             Ancak bilim dünyasında çeşitli yönlerden eleştirilen Tevrat
             ile birlikte onun ihtiva ettiği bilgi ve rivayetler de nasibini al-
             mış, bu çerçevede Hz. Nuh konusunda nakledilen bilgiler de
             eleştiri konusu yapılmıştır.
             Hz. Nuh konusunu en geniş şekliyle ele alan kutsal kitaplar-
             dan diğeri de Kur’an-ı Kerim olmuştur. Kur’an-ı Kerim, Tev-
             rat’ın aksine bu konuyu tarihî bir olay şeklinin dışına çıkara-
             rak, insanların kurtuluşu için görevlendirilmiş bir peygambe-
             rin ibretlik hayat hikâyesini aktarmak şeklinde ele almıştır.
             Kur’an-ı Kerim’de “Hz. Nuh” adında müstakil bir sure bulun-
             makla birlikte, konu çeşitli surelere serpiştirilmiş bir şekilde
             onun kendi üslubu çerçevesinde yer almıştır.

             Kur’an-ı Kerim, diğer pek çok konuda olduğu gibi Hz. Nuh ko-
             nusunu da gerçek mahiyetinin önceden tam olarak bilinme-
             diği, gayba ait tarihî bir olay olarak detaylara girmeden, ge-
             nel anlamda ele almaktadır. Onun konuya bakışındaki temel
             özellik, geçmişten Hz. Muhammed’e kadar şu veya bu şekil-
             de insanlığın gündeminde bulunan bir konunun eksiklerini
             tamamlamak,  yanlışlarını  düzeltmek  şeklinde  verilmesidir.
             Cenab-ı Allah, Hz. Nuh ile bilinmesi gereken hususları farklı
             zaman dilimlerinde nazil olan, farklı surelerde yer alan ayet-
             ler şeklinde vahyederek Peygamber’imize (sav) bildirmiştir.
             Bu  sebeple  Kur’an-ı  Kerim’de  Hz.  Nuh  konusunda  yer  alan
             bilgiler, üslup olarak Tevrat’ta nakledilen tarihî bir şahsiyetin
             hayat hikâyesine benzememektedir.
             İslam literatüründe konu ile alakalı Kur’an-ı Kerim’in sessiz
             kaldığı hususlar, çeşitli hadisler veya İsrailiyat denilen tarihi
             rivayetlerle doldurulmaya ve konu bütünlüğünün sağlanma-
             sına çalışılmıştır. Dolayısıyla bilime ve tarihî hakikatlere uy-
             mayan, hatta Kur’an-ı Kerim’in onaylamadığı bazı rivayetler
             çeşitli muteber İslami kaynaklarda bile yaşama hakkı bula-
             bilmiştir.
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279