Page 190 - Hz_Nuh
P. 190
Hz. NUH 189
Bu istisna, Hz. Nuh’un aile bireyleri arasında zalim ve kâfir
olanların bulunacağına işaret etmektedir ki, bunlardan mak-
639
sadın Hz. Nuh’un oğlu ve karısı olduğu söylenmiştir.
Rivayete göre Hz. Nuh’un kavmi, kesin olarak vaktini bilme-
mekle beraber, Hz. Nuh’u eleştirirken ve uygulamalarında
böyle bir tehlikeye ihtimal vermemişlerse de başlarına ge-
lecek felaketi tahmin etmiş, kendilerince bazı ön hazırlıklar
yapmıştır. Bu çerçevede kavmin kralı, ailesi için dağ başına
sığınak yaptırmış, buralara gerekli ihtiyaç maddeleri stokla-
mıştır. Hz. Nuh’un kral ile konuştuğu sırada, bir adam yanları-
na gelerek gördüğü sıra dışı olayları ona anlattığında Hz. Nuh,
bunun Cenab-ı Allah’ın vadettiği Tufan olduğunu anlamış, fa-
kat kral onu yorumlamakta güçlük çekmiştir. Neticede kralın
atının ayağının altı dâhil her taraftan sular fışkırmaya baş-
layınca o da durumun ciddiyetini fark etmiş, fakat iş çoktan
tehlikeli bir boyut almıştır. Kral yakınlarını dağdaki sığınağa
götürmek istediği zaman dağ başından da üzerlerine kayalar
gelmeye başlamış, nereye gideceklerini şaşırmıştır. 640
Sonunda, Kur’an-ı Kerim’de ifade buyrulduğu üzere “Hemen
göğün kapılarını bardaktan boşanırcasına inen bir yağmura
açtık. Yerden de sular fışkırttık; derken sular önceden belirlen-
641
miş bir iş için birleşti.” yeryüzü sular altında kalmıştır.
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından hazırlanan Kur’an-ı Ke-
rim mealinde, “… ve fare’t-tennur” ibaresi “…ve sular coşup
642
yükseldi.” şeklinde tercüme edilmiştir. Bu ibarenin fışkıra-
rak yeryüzünü kaplayan azgın suları ve selleri ifade ettiği de
643
belirtilmiştir. Mehmed Vehbi, tefsirinde çeşitli müfessirler-
den alıntılar yaparak “tennur”u ekmek fırını olarak tarif et-
639 Maturidî, s. 7/194-195.
640 Bk. Köksal, s. 1/98-99.
641 Kamer, 54/11-12.
642 Hud, 11/40.
643 Kur’an Yolu, s. 3/172.