Page 127 - Hz_Nuh
P. 127
126 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
O’na kulluk yapmaya davet etmek için gönderilmiştir. Burada
özellikle Hz. Nuh’un adından söz edilmesi, helal ve harama
dair hükümlerin Hz. Nuh zamanında geldiği ve ondan önce
böyle bir sınırlamanın olamamasından kaynaklandığı belir-
394
tilmiştir.
Kur’an-ı Kerim’de Hz. Nuh’un kıssasının yer alması, onun
yaşadığı ağır sorunlara sabretmesi sebebiyle, başta Hz. Mu-
hammed olmak üzere, Kur’an-ı Kerim’in muhataplarına birer
395
ibret olarak aktarılması sebebiyledir. Bu bağlamda Kur’an-ı
Kerim’de yirmi sekiz surede Hz. Nuh ile ilgili detaylı bilgiler
bulunmakta, kırk üç sürede adı anılmakta ve ayrıca kendisi
ile ilgili müstakil bir sure yer almakta fakat bütün bu ayeti
kerimelerde onun hayatının peygamberlik öncesinden değil,
sadece peygamber olarak görevlendirildikten sonraki safha-
396
sından söz edilmektedir.
Cenab-ı Allah, Kur’an-ı Kerim’de onu çeşitli sure ve ayetlerde
otuz ayrı isimle zikretmiş ve otuz altı konuda onun adını an-
397
mıştır. Dolayısıyla M. İlmiye Çığ’ın dediği gibi, Hz. Nuh ile
ilgili Kur’an-ı Kerim’de verilen bilgiler yedi surede ve yirmi
ayetten ibaret bir şekilde çok yüzeysel olarak geçiştirilme-
398
miştir. Tam tersine Cenab-ı Allah onunla ilgili ne kadar bil-
gi verilmesini istedi ise, onun tamamını en geniş bir şekilde
Kur’an-ı Kerim’in muhataplarına açıklamıştır.
394 Maturidî, s. 13/187-188.
395 Bk. Zariyat, 51/46.
396 Bk. Zeynüddin Ahmed b. Ahmed ez-Zebidi, Sahih-i Buhari Muhtasarı Tec-
rid-i Sarih Tercümesi ve Şerhi, Ter. Ahmed Naim, Kamil Miras. İstanbul,
2018, s. 7/69; Ö. Faruk Harman, “Nuh”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul,
2007, s. 33/226.
397 Mecdüddin Muhammed b. Muhammed b. Yakub el- Fîrûzâbâdî, Besairu Ze-
vi’t-Temyiz Fi Kitabi’l-Aziz, Kahire, 1983, s. 6/29.
398 Çığ, s. 91.