Page 124 - Hz_Nuh
P. 124
Hz. NUH 123
385
bilmediğini söylemektedir. Nitekim her ne kadar tahrife
uğradığı Kur’an-ı Kerim tarafından bildirilmişse de Tevrat’ta,
Hz. Nuh konusunda bazı ortak bilgilerin yer alması, bu ko-
nunun en azından o kitaba inananlar tarafından bazı yönle-
riyle bilindiği anlamı çıkmaktadır. Çünkü Kur’an-ı Kerim na-
zil olmadan önce toplumlar arasında dolaşan bu tür bilgile-
rin temel kaynağı Tevrat olmuştur. Her ne kadar bu bilgiler
göreceli ve tahkike muhtaç olsa da Kur’an’ı Kerim’in muha-
tabı toplumlar tarafından bilindiği, Kur’an-ı Kerim’de kıssa
olarak anlatılmasından da anlaşılmaktadır. Zaman içerisinde
farklı mahiyet alan bu bilgilerin doğrusunun Allah tarafından
Kur’an-ı Kerim’de bildirilmesinden sonra, bu konuda onun-
la çelişen göreceli yorumlara itibar edilmemesi en doğru yol
olsa gerektir.
Tevrat’ta nakledilen Hz. Nuh kıssasının, benzer ve çelişen
yönleri olmasına rağmen Kur’an-ı Kerim’de yer alması, Tev-
rat’ın da orijin itibarıyla Yüce Allah tarafından Hz. Musa’ya
gönderilen ilahi kelam olduğuna dikkat çekmektedir. Ayrıca
bu ve benzeri kıssalar, aynı ilahi kaynaktan gelmesine rağmen
Tevrat’ın geçen süre zarfında nasıl bir değişime uğradığını
gözler önüne sermektedir. İşte Kur’an-ı Kerim, Tevrat’ın içine
sokulan bu insan unsuru katkıları ve yanlışları düzeltmek ve
eksikleri tamamlamak suretiyle bütün insanlığı yeniden ilahi
ortak payda etrafında bir araya getirmek gibi bir yüce amaçla
gönderilmiştir.
Hz. Nuh, Kur’an-ı Kerim’de adı çok zikredilen ve dini tebliğ
konusunda kavmiyle mücadelesine yer verilen peygamber-
lerin ilkidir. Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Nuh’tan önceki bazı pey-
gamberler de anılmakla birlikte onların inkârcılarla mücade-
lesi hakkında detaylı bilgi verilmemiştir. 386
385 Muhammed Mahmud Hicazî, Furkan Tefsiri (Tefsiru’l-Vadıh), çev. Mehmet
Keskin, İstanbul Tarihsiz, s. 4/ 123.
386 Kur’an Yolu, s. 5/464.