Page 126 - Hz_Nuh
P. 126
Hz. NUH 125
Bütün insanlık Hz. Âdem’in soyundan gelmiştir ve bundan
dolayı Kur’an-ı Kerim’de insanlık için ortak bir değer olarak
388
yedi yerde “beniâdem” tabiri kullanılmaktadır. Doğal ola-
rak peygamberler de aynı soydan gelmektedir. Bir anlamda
peygamberlik müessesesi Hz. Âdem ile başlamakta ve Hz.
Muhammed ile son bulan bir zincire bağlanmış bulunmakta-
dır. Cenab-ı Allah, Al-i İmran suresinde bu hususu “Allah, bir-
birinden gelme nesiller olarak Âdem’i, Nuh’u, İbrahim ailesini
ve İmran ailesini seçip âlemlere (bütün yaratılmışlara) üstün
389
kıldı…” şeklinde açıklamaktadır.
Hz. Âdem’in torunlarından olduğu belirtilen Hz. Nuh’un ne
zaman dünyaya geldiği ve onunla arasında kaç yıl bulundu-
ğuna dair Kur’an-ı Kerim’de herhangi bir bilgi verilmemek-
tedir. Fakat onun Hz. Muhammed, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz.
İsa gibi şeriat sahibi ve azim sahibi (ülü’l azim) peygamber-
390
lerden olduğu, ağır bir sorumluluk taşıdığı, Yüce Allah’a sa-
391
dakat sözü verdiği ifade edilmektedir.
Maturidî; “Dini ayakta tutun ve onda ayrılığa düşmeyin.’ diye
Nuh’a tavsiye ettiğini, sana vahyettiğimizi, İbrahim’e, Musa’ya
392
ve İsa’ya tavsiye ettiğimizi Allah size de din kıldı…” ayeti ke-
rimesini yorumlarken; bütün dinler içerisinden Allah (cc),
Nuh’a ve diğer peygamberlerine buyurduklarını size din kıl-
mıştır; o da Allah’ın bir olduğu inancı ve sadece O’na kulluk
yapılması gerektiğidir. Gönderilen bütün nebiler ve Resûller,
393
“Her birinize bir şeriat ve bir yol yöntem verdik.” mealindeki
ayette ifade buyrulduğu üzere, şeriatleri ve hükümleri farklı
olsa da, hepsi insanları Cenab-ı Allah’ın birliğine ve sadece
388 Bk. Araf, 7/26, 27, 31, 35, 173; İsra, 17/70; Yasin, 36/60.
389 Ali İmran, 3/33-34.
390 Maturidî, Te’vilat, s. 11/347-348.
391 Ahzab, 33/7.
392 Şûra, 42/ 13.
393 Maide, 5/48.