Page 114 - Hz_Nuh
P. 114

Hz. NUH  113



             Müslim,  Peygamber’imiz  Hz.  Muhammed’den  şöyle  uzunca
             bir hadis  rivayet etmektedir: “Müezzini  duyduğunuz zaman
             onun söylediklerini siz de söyleyin. Sonra bana salavat getirin.
             Çünkü kim bana bir kere salavat getirirse Allah ona on defa sa-
             lavat getirir (merhamet eder). Sonra benim için Allah’tan ‘Ve-
             sile isteyin’. Çünkü vesile cennette öyle bir derecedir ki, Allah’ın
             kulları arasından sadece bir kimseye nasip olur. Umarım ki o
             ben olurum. Benim için vesile dileyen kimseye şefaatim vacip
                 355
             olur.”  buyurmuştur.
             Sonuç olarak İslam âlimlerinin büyük çoğunluğuna göre bü-
             tün peygamberlerin Allah’ın izniyle ahirette şefaat etmeleri
             haktır  ve  gerçektir.  Şefaat  demek,  günahı  olan  müminlerin
             günahlarının bağışlanması, olmayanların daha yüksek dere-
             celere erişmeleri için peygamberlerin ve Yüce Allah katında
             dereceleri yüksek olanların Allah’a yalvarmaları ve dua etme-
             leri demektir. Kâfirler ve münafıklar için hiçbir şekilde şefaat
             söz konusu değildir. 356
             Şefaat, günümüzde bazı çevreler tarafından tartışılan konu-
             lar arasında yer almaktadır. Bu tartışmalar, Cenab-ı Allah’ın
             kullarına yetki devrinde bulunacağı varsayımı, kimlerin şe-
             faat yetkisine sahip olacağı ve bu yetkinin nasıl kullanılacağı,
             şefaat edecek olduğu ileri sürülenlerin veya şefaat beklentisi
             içinde olan kimselerin bu konuyu istismarı üzerinde yoğun-
             laşmaktadır.

             Yukarıda naklettiğimiz bilgilerden eğer ahirette müminlere
             şefaat olacaksa bunun öncelikle peygamberlere ve özellikle
             Peygamberimiz  Hz.  Muhammed’e  verilen  bir  ilahi  lütuf  ol-
             duğu  anlaşılmaktadır.  Anca  Hz.  peygamberden  nakledilen
             hadislere bakıldığında diğer peygamberlerin bile bu ikramı
             kullanma konusunda bazı sıkıntıların olabileceği anlaşılmak-

             355   Müslim, “İman”, 137.
             356   Heyet, İlmihal, s. 1/129.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119