Page 222 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 222
HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’ÂN’IN HIFZI, KİTÂBETİ VE CEM’İ 221
el-Islâhî, Israr Ahmed ve Shehzad Saleem ile devam etmiş
ve bu tez Tamannâ ‘Imâdî ve Abdullatif Rahmânî ile doruk
noktasına ulaşmıştır. Eğer bu yorum doğruysa, Kur’ân ayetle-
ri ışığında Kur’ân’ın Hz. Peygamber’in hayatında toplanması
ve düzenlenmesi yeni bir yorum olarak karşımıza çıkmaktadır.
Buna göre; Kur’ân; Hz. Peygamber zamanında ezberlendi, ya-
zıldı, tertib ve dizayn edildi ve bugünkü şekliyle cem’ edildi. Bu,
Kur’ân derlemesinin geleneksel söylemine aykırı bir iddiadır.
Bunun ispatı adına bu çalışma, Kur’ân derlemesinin geleneksel
Müslüman ve Batı söylemlerinin, tarihi kaynak ve materyalleri-
nin Kur’ân ışığında yeniden değerlendirilmesini önermektedir