Page 54 - islam
P. 54

Allah Katındaki Din: İSLAM  29


           içilen ve biriktirilenleri haber verme (Âl-i İmrân, 3/49) şek-
           linde açıklanan mucizelerini, bizzat İsa’yı tanrılaştırarak (!),
           tanrısal  kimlikle  yaptığı  eylemler  olarak  iddia  etmişlerdir.
           Yani onun tanrılığının işareti olarak kabul etmişlerdir. Buna
           mukabil onun Allah’ın kulu ve elçisi olduğunu, kendisine ki-
           tap  verdiğini  ve  Allah’a  kulluk  etmekle  yükümlü  olduğunu
           içeren beşikteyken konuşma mucizesini yok saymış, ondan
           hiç  söz  etmemişlerdir  (Meryem,  19/29-32).  Oysa  Kur’an-ı
           Kerim’de bir mucize olarak belirtilen bu beyan onun kim ol-
           duğunu, görevinin, yetki ve sorumluluğunun nelerden ibaret
           olduğunu açık bir şekilde ortaya koymuştur.

           Hıristiyan dünyası, Hz. İsa’nın Yahudiler tarafından acıklı bir
           şekilde haça gerilmek suretiyle öldürüldüğüne inanır. Sonra
           onun gömüldüğünü, fakat ölüler arasından kalkarak dirildiği-
           ni ve Tanrı’nın yanında oturduğunu, kıyamete yakın bir tarih-
           te de yeryüzüne ineceğini iddia eder.

           Pavlus tarafından iddia edilerek geliştirilen Hz. İsa’nın ölümü
           ve dirilmesi olayı, Hıristiyanlıkta asırlarca çözümlenemeyen
           bir “asli suç” doktrinine dönüştürülmüş ve merkezî bir önemi
           haiz olmuştur.
           Hz. İsa’nın kendisi hayatta iken hiç söz etmediği ve elde mev-
           cut İncillerde hemen hemen hiç yer almayan Hz. Âdem’in cen-
           nette işlediği hata/günah, Pavlus tarafından asli suç inancı-
           na dönüştürülmek suretiyle bütünüyle insanlığın ortak suçu
           hâle getirilmiştir. İncillerde Hz İsa’nın ölüm şekli konusunda
           bu tür iddialardan tamamen farklı anlatımlar yer almasına
           karşılık, Pavlus tarafından Hz. İsa, Tanrı’nın oğlu olarak, Hz.
           Âdem’den  itibaren  bütünüyle  günahkâr  ölen  insanlığı,  bu
           suçtan  kurtarmak  adına  kendini  feda  eden  Tanrı/Tanrı’nın
           oğlu olarak gösterilmiştir. Daha sonra da Hz. İsa’ya ve üçleme-
           ye iman şeklinin itirafı biçiminde uygulanan vaftiz ayiniyle,
           yaşayan insanların bu günahtan arındıklarına inanılmış ve bu
           eylem Hıristiyanlığa giriş biçimi olarak kabul edilmiştir. Bir
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59