Page 54 - islam
P. 54
Allah Katındaki Din: İSLAM 29
içilen ve biriktirilenleri haber verme (Âl-i İmrân, 3/49) şek-
linde açıklanan mucizelerini, bizzat İsa’yı tanrılaştırarak (!),
tanrısal kimlikle yaptığı eylemler olarak iddia etmişlerdir.
Yani onun tanrılığının işareti olarak kabul etmişlerdir. Buna
mukabil onun Allah’ın kulu ve elçisi olduğunu, kendisine ki-
tap verdiğini ve Allah’a kulluk etmekle yükümlü olduğunu
içeren beşikteyken konuşma mucizesini yok saymış, ondan
hiç söz etmemişlerdir (Meryem, 19/29-32). Oysa Kur’an-ı
Kerim’de bir mucize olarak belirtilen bu beyan onun kim ol-
duğunu, görevinin, yetki ve sorumluluğunun nelerden ibaret
olduğunu açık bir şekilde ortaya koymuştur.
Hıristiyan dünyası, Hz. İsa’nın Yahudiler tarafından acıklı bir
şekilde haça gerilmek suretiyle öldürüldüğüne inanır. Sonra
onun gömüldüğünü, fakat ölüler arasından kalkarak dirildiği-
ni ve Tanrı’nın yanında oturduğunu, kıyamete yakın bir tarih-
te de yeryüzüne ineceğini iddia eder.
Pavlus tarafından iddia edilerek geliştirilen Hz. İsa’nın ölümü
ve dirilmesi olayı, Hıristiyanlıkta asırlarca çözümlenemeyen
bir “asli suç” doktrinine dönüştürülmüş ve merkezî bir önemi
haiz olmuştur.
Hz. İsa’nın kendisi hayatta iken hiç söz etmediği ve elde mev-
cut İncillerde hemen hemen hiç yer almayan Hz. Âdem’in cen-
nette işlediği hata/günah, Pavlus tarafından asli suç inancı-
na dönüştürülmek suretiyle bütünüyle insanlığın ortak suçu
hâle getirilmiştir. İncillerde Hz İsa’nın ölüm şekli konusunda
bu tür iddialardan tamamen farklı anlatımlar yer almasına
karşılık, Pavlus tarafından Hz. İsa, Tanrı’nın oğlu olarak, Hz.
Âdem’den itibaren bütünüyle günahkâr ölen insanlığı, bu
suçtan kurtarmak adına kendini feda eden Tanrı/Tanrı’nın
oğlu olarak gösterilmiştir. Daha sonra da Hz. İsa’ya ve üçleme-
ye iman şeklinin itirafı biçiminde uygulanan vaftiz ayiniyle,
yaşayan insanların bu günahtan arındıklarına inanılmış ve bu
eylem Hıristiyanlığa giriş biçimi olarak kabul edilmiştir. Bir