Page 55 - islam
P. 55
30 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
anlamda vaftiz, Hz. Âdem’in günahında boğulan insanın Hz.
İsa ile yeniden dirilişinin sembolü olarak benimsenmiştir.
Hz. İsa’nın ölmesi/göğe yükseltilmesi meselesi Müslümanlar
arasında da tartışma konusu olmaktadır. Bu konuda Kur’an-ı
Kerim ayetlerini esas alan bilim insanları Hz. İsa’nın diğer
insanlar gibi ölümlü olduğunu ve öldüğünü, hadisleri esas
alanlar ise onun tekrar geri geleceğini söylemektedirler. Ön-
celikle şunu hatırlatmakta yarar var ki, Meryem suresinin 57.
ayetinin tefsirini yapanlar, Yüce Allah’ın, Hz. İdris’i de Hz. İsa
gibi kendi katına çıkardığından ve yeryüzünde mezarının ol-
madığından söz ederler.
Kur’an’ı Kerim’de Hz. İsa’nın vefatı, aynen doğumunda olduğu
gibi diğer insanlardan farklı anlatılmaktadır. Yüce Allah, akıl
ve sıra dışı olan bu olguyu detaylı bir şekilde açıklamaktadır.
Kur’an-ı Kerim’in “müteşâbih” konuları arasında yer alan bu
olay, pek çok kişinin farklı yorum yapmasına vesile olmuştur.
Zira Kur’an-ı Kerim’de Allah dışında her şeyin fâni (Rahmân,
55/26-27) ve yok olacağı belirtilmekte ve özellikle genelle-
me yapılarak, her nefsin ölümü tadacağı vurgulanmaktadır
(Âl-i İmrân, 3/185; Enbiyâ, 21/35; Ankebût, 29/57). İnsanın
ölümlü bir varlık olma gerçeği, Hz. Peygamber’in şahsına yö-
nelik olarak “Elbette sen öleceksin, onlar da ölecek.” (Zümer,
39/30) şeklinde onun da diğer insanlarla aynı kaderi payla-
şacağına dikkat çekilmektedir. Hatta bu konuda biraz daha
ileri gidilerek “Senden önce de hiçbir insana ölümsüzlük ver-
medik. Şimdi sen ölürsen, onlar ebedî mi kalacaklar?” (Enbiyâ,
21/34) beyanıyla genelleme yapılarak, Hz. İsa da dâhil bütün
insanların aynı kaderi yaşayacakları belirtilmektedir. Bu aye-
ti kerimeden, şayet yeryüzünde bir insan ölümsüz olsa, o da
muhakkak Hz. Muhammed olurdu anlamını çıkarmak müm-
kündür.
Kur’an-ı Kerim’de Hz. İsa’nın haça gerilerek öldürülmesi ko-
nusundaki iddiaya Yüce Allah şöyle cevap vermektedir: “Allah