Page 55 - islam
P. 55

30  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           anlamda vaftiz, Hz. Âdem’in günahında boğulan insanın Hz.
           İsa ile yeniden dirilişinin sembolü olarak benimsenmiştir.

           Hz. İsa’nın ölmesi/göğe yükseltilmesi meselesi Müslümanlar
           arasında da tartışma konusu olmaktadır. Bu konuda Kur’an-ı
           Kerim  ayetlerini  esas  alan  bilim  insanları  Hz.  İsa’nın  diğer
           insanlar  gibi  ölümlü  olduğunu  ve  öldüğünü,  hadisleri  esas
           alanlar ise onun tekrar geri geleceğini söylemektedirler. Ön-
           celikle şunu hatırlatmakta yarar var ki, Meryem suresinin 57.
           ayetinin tefsirini yapanlar, Yüce Allah’ın, Hz. İdris’i de Hz. İsa
           gibi kendi katına çıkardığından ve yeryüzünde mezarının ol-
           madığından söz ederler.

           Kur’an’ı Kerim’de Hz. İsa’nın vefatı, aynen doğumunda olduğu
           gibi diğer insanlardan farklı anlatılmaktadır. Yüce Allah, akıl
           ve sıra dışı olan bu olguyu detaylı bir şekilde açıklamaktadır.
           Kur’an-ı Kerim’in “müteşâbih” konuları arasında yer alan bu
           olay, pek çok kişinin farklı yorum yapmasına vesile olmuştur.
           Zira Kur’an-ı Kerim’de Allah dışında her şeyin fâni (Rahmân,
           55/26-27) ve yok olacağı belirtilmekte ve özellikle genelle-
           me yapılarak, her nefsin ölümü tadacağı vurgulanmaktadır
           (Âl-i İmrân, 3/185; Enbiyâ, 21/35; Ankebût, 29/57). İnsanın
           ölümlü bir varlık olma gerçeği, Hz. Peygamber’in şahsına yö-
           nelik olarak “Elbette sen öleceksin, onlar da ölecek.” (Zümer,
           39/30) şeklinde onun da diğer insanlarla aynı kaderi payla-
           şacağına dikkat çekilmektedir. Hatta bu konuda biraz daha
           ileri gidilerek “Senden önce de hiçbir insana ölümsüzlük ver-

           medik. Şimdi sen ölürsen, onlar ebedî mi kalacaklar?” (Enbiyâ,
           21/34) beyanıyla genelleme yapılarak, Hz. İsa da dâhil bütün
           insanların aynı kaderi yaşayacakları belirtilmektedir. Bu aye-
           ti kerimeden, şayet yeryüzünde bir insan ölümsüz olsa, o da
           muhakkak Hz. Muhammed olurdu anlamını çıkarmak müm-
           kündür.
           Kur’an-ı Kerim’de Hz. İsa’nın haça gerilerek öldürülmesi ko-
           nusundaki iddiaya Yüce Allah şöyle cevap vermektedir: “Allah
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60