Page 53 - islam
P. 53

28  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           Yüce Allah’ın yaratma kudretinin bir ürünü olarak, Hz. Mer-
           yem’den babasız olarak dünyaya gelen Hz. İsa, Yahudiler ta-
           rafından annesi ile birlikte ayıplanırken, Hıristiyanlar tara-
           fından kutsallaştırılmış ve Tanrı olarak kabul edilmiştir. Bu
           durum  Kur’an-ı  Kerim’de  eleştirilerek  şöyle  buyrulmuştur:
           “Sonra çocuğu alarak topluluğuna getirdi. Dediler ki: Ey Mer-
           yem! Gerçekten sen çirkin bir iş yaptın! Ey Harun’un kız kar-
           deşi!  Baban  kötü  bir  adam,  annen  de  iffetsiz  değildi.  Bunun
           üzerine Meryem çocuğu işaret etti. Beşikteki bir çocukla nasıl
           konuşuruz? Dediler. Çocuk cevap verdi: Ben Allah’ın kuluyum;
           o, bana kitap verdi ve beni peygamber yaptı. Nerede olursam
           olayım, o beni kutlu ve bereketli kıldı; yaşadığım sürece bana
           namazı ve zekâtı emretti; beni anneme saygılı kıldı, zorba ve
           isyankâr yapmadı. Doğduğum gün, öleceğim gün ve yeniden
           hayata döndürüleceğim gün esenlik benimle olacaktır.” (Mer-
           yem, 19/27-33).
           Kur’an-ı Kerim’de, Hz. İsa’nın babasız olarak dünyaya gelmesi
           olayını, Tanrı veya Tanrı’nın oğlu olarak niteleyen Hıristiyan-
           lara, ibretlik bir cevap verilmiş ve bir hatırlatma yapılmıştır:
           “Allah  katında  İsa’nın  durumu  Âdem’in  durumu  gibidir.  Onu
           topraktan var etti, sonra ona ol dedi ve o da hemen oluverdi.”
           (Âl-i İmrân, 3/59). Böylece sadece babası olmadığı için Hz.
           İsa’ya tanrılık unvanı verenlere, annesi ve babası olmayan ve
           doğrudan topraktan yaratılan Hz. Âdem hatırlatılmıştır. An-
           nesi ve babası olmayan birinin sadece babası olmayana göre
           tanrılaştırılmasının  daha  makul  olacağına,  babası  olmayan
           birinin  tanrılaştırılması  gerekecekse,  annesi  ve  babası  ol-
           mayanın,  yani  Hz.  Âdem’in  tanrılaştırılmasının  daha  uygun
           olacağına dikkat çekilmiştir. Hâlbuki ne Hz. Âdem ne de Hz.
           İsa’nın kendisi tanrılık iddiasında bulunmuştur.

           Hıristiyanlar; Kur’an-ı Kerim’de Hz. İsa’nın peygamberliğinin
           ispatına  katkı  sağlayan  ve  Allah’ın  yardımı  sonucu  gerçek-
           leşen  çamurdan  yaptığı  kuşa  hayat  verme,  körün  gözlerini
           açma, cüzzamlıyı iyileştirme, ölüleri diriltme, evlerde yenilip
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58