Page 42 - islam
P. 42

Allah Katındaki Din: İSLAM  17


           dinler veya ateizm, politeizm gibi dinî inanışların insanlık ta-
           rihinde yer aldığını söylemek mümkündür.

             Hz.  Muhammed’e  gelen  vahiylerle  din  konusundaki  bü-
           tün  yanlışlar  düzeltilmiş,  eksiklikler  tamamlanmış  ve  Hz.
           Âdem’den itibaren insanlığın ortak değeri İslam dini en mü-
           kemmel şekline kavuşmuştur.

           Bugün  dünyada  yaklaşık  sekiz  milyar  insan  yaşamakta  ve
           bunların sadece iki milyarı Müslüman, geri kalanları Hz. Mu-
           hammed’in  şahsında  tamamlanan  İslam’dan  başka  dinlere
           inanmaktadır.

           Dinler  tarihçileri  Yahudilik,  Hıristiyanlık  ve  İslam  dinlerini
           ilahî  kaynaklı  olarak  aynı  grupta  tanımlamaktadırlar.  Gele-
           neksel İslam inanç ve kültüründe Yahudilik ve Hıristiyanlık,
           yukarıda  ifade  ettiğimiz  tasnife  uygun  olarak,  “Ehl-i  Kitap”
           kabul edilmektedir. Bazı bilim insanları, yaptıkları yorumlar-
           da, Kur’an-ı Kerim’de adı geçen Sabiilik ve Mecusiliği de Ehl-i
           Kitap kapsamına almaktadırlar.
           Kur’an-ı Kerim bütün bu dinleri, hatta inanç noktasında kâ-
           fir, münafık ve müşrikleri bir olgu olarak kabul eder. Ancak
           inananlarının  yanlış  yolda  olduklarını  belirterek  uyarır  ve
           Müslüman olmalarını ister. Fakat bu konuda, herkes inanç ve
           amellerinin karşılığı olarak ahirette yargılanacağı için, her-
           hangi bir baskı ve dayatmayı doğru bulmaz.

           Kur’an-ı Kerim’de adı geçmediği hâlde yeryüzünde yaşamış
           veya hâlen yaşamakta olan bazı dinler de mevcuttur. Bunlar
           bulundukları  coğrafyaya,  kurucularına  veya  o  dine  inanan
           toplumlara göre isimlendirilir. Büyük çoğunluğu İslam’ın doğ-
           duğu coğrafyanın dışındaki insanlar arasında yaygın ve etkin
           olan bu dinlerin, önceden Allah’ın o toplumlara gönderdiği
           peygamberlerin  bozulmuş  emaneti  mi,  yoksa  kurucularına
           izafetle beşerî bir iradenin din hâline gelmiş şekli mi olduğu
           tartışmalıdır. Kur’an-ı Kerim bu dinlerin öğretileri arasında
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47