Page 83 - Hz_Nuh
P. 83
82 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
yüksek gayesi bakımından çok özel bir mucizedir. O, dünya
durdukça, benzeri insanlar tarafından meydana getirileme-
yecek özellikte bir ilahi kitaptır. İslam kültüründe “tehaddi/
meydan okuma” olarak ifade edilen bu husus, Kur’an-ı Ke-
rim’de üç aşamalı olarak beyan edilmiştir.
• Önce Kur’an-ı Kerim’in bir insan sözü olduğunu iddia
eden inkârcılardan onun bir benzerini yazıp getirmeleri
239
istenmiştir.
• Birinci şartı hiçbir zaman başaramayacakları vurgulana-
rak şartlar biraz daha hafifletilerek, gerçekten iddiaların-
da samimi iseler Kur’an-ı Kerim’dekine benzer on sure
getirmeleri, aksi hâlde gerçeği kabul edip Müslüman ol-
240
maları istenmiştir.
• Üçüncü aşamada ise, şartlar biraz daha yumuşatılarak,
Kur’an-ı Kerim’in Allah kelamı olduğunda bir şüphenin
bulunmaması gerektiği, eğer böyle bir kuşku söz konusu
ise inkâr edenlerin, bütün imkânları kullanarak, yardım-
cı olabileceklerin de desteğini almaları şartıyla, Kur’an-ı
Kerim’in bir suresinin benzerini meydana getirmeleri is-
tenmiştir. Fakat onların bunu yine de başaramayacakları
şöyle haber verilmiştir: “Eğer kulumuza indirdiğimizden
herhangi bir şüpheye düşüyorsanız, haydi onun benzeri bir
sure getirin, eğer iddianızda doğru iseniz Allah’tan gayri
şahitlerinizi (yardımcılarınızı) da çağırın. Bunu yapamaz-
sanız-ki elbette yapamayacaksınız- yakıtı, insan ve taş olan
cehennem ateşinden sakının. Çünkü o ateş kâfirler için ha-
zırlanmıştır.” 241
Hz. Âdem’den itibaren insanlığın mucize konusunda edindiği
tecrübeler, son risâletin bu türden mucizelere dayanmayan
239 Tur, 52/33-34.
240 Hud, 11/13.
241 Bakara, 2/23-24.