Page 81 - Hz_Nuh
P. 81
80 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
başta asası olmak üzere pek çok mucizesine şahit olduğu,
asr-ı saadette pek çok müşrik Hz. Muhammed’in mucizeleri-
ne bizzat tanıklık ettikleri hâlde iman etmemiştir. Hz. Hatice,
Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ali’nin Peygamber’imize (sav) inandığı
gibi, diğer peygamberlere inananlardan pek çoğu, herhangi
bir mucizeye ihtiyaç hissetmeksizin iman etmiştir. Ancak si-
hirbazların Hz. Musa’ya ve havarilerin Hz. İsa’ya iman etme-
lerinde mucizelerin etki ve katkıları olmuştur.
Peygamberimiz Hz. Muhammed, tıpkı diğer peygamberler
gibi bir peygamberdir. O, ister geçmişe ait bir olayı nakletmiş
232
olsun ister sonradan olacak bir olayı önceden haber vermiş
233
olsun isterse bir davanın sırrını ortaya çıkararak onunla il-
234
gili kararında en adil çözüm yolunu bulmuş olsun; bütün
bunlar bilgi birikimi ve keskin zekâsı ile birlikte, her türlü iyi-
liğin kendisinden zuhur ettiği, ilahi bir müdahale sayesinde
gerçekleşmiştir.
Hz. Muhammed (sav) en son peygamber olarak çeşitli konu-
larda mucizeler göstermiştir. Ancak o, mucizeler gösteren bir
peygamber olarak algılanmaktan sistemli olarak kaçınmıştır.
Onun gösterdiği bazı mucizeler karakter itibarıyla daha önce-
den gelen peygamberlerin gösterdiklerine benzemekte olup
Hz. Muhammed’in vefatı ile birlikte son bulmuştur.
Kur’an-ı Kerim dışındaki dinî kaynaklarda Peygamber’imize
(sav) atfedilen pek çok mucizeden söz etmek mümkündür.
Kur’an-ı Kerim’de yer alan, gecenin bir kısmında Hz. Muham-
235
med’in Mescid-i Haram’dan Mescid-i Aksa’ya gitmesi olayı
yanında bazı ayetler, (Miraç, ayın yarılması/Şakkü’l-Kamer,
Peygamber’imizin (sav) çocukken göğsünün yarılıp temizlen-
mesi) bilim adamları tarafından mucize olarak yorumlanmış-
232 Hud, 11/49; Yusuf, 12/ 102; Kasas. 28/44-46.
233 Rum, 30/1-6.
234 Nisa, 4/113; Tahrim, 66/3.
235 İsra, 17/1.