Page 82 - Hz_Nuh
P. 82

Hz. NUH  81



             tır.  Bu  türden  mucizeler,  peygamberliğin  ispatından  ziyade
             Müslümanların imanını artırmaya ve onların gönül huzuru-
             na kavuşmasına yönelik ilahi lütuf şeklinde olmuştur. Seyyit
             Kutub, peygamberler gönderilirken insanların onları reddet-
             memeleri, inkâra sapıp helak ve azaba müstahak olmamala-
             rı için mucizeler gönderildiğini fakat bu mucizelere sadece
             kalpleri imana yakın olanların inandığını, geri kalan inkârcı-
             ların hayatları boyunca inkârlarına devam ettiğini, bu yüzden
             son risaletle birlikte bu türlü mucizelerin gönderilmediğini
             ifade etmiştir. O, başta İsra ve Miraç hadisesi olmak üzere Hz.
             Muhammed’e  verilen  mucizelerin,  onun  peygamberliğinin
             kabul edilmesi için bir araç olarak gönderilmediğini, Allah’ın
                                                        236
             bunlarla insanları imtihan ettiğini belirtmiştir.
             Seyyit Kutub, Hz. Nuh, Hz. Hud, Hz. Salih, Hz. Lut, Hz. Şuayb
             kavimlerinin örnekliğinde olduğu gibi, Allah’ın önceden mu-
             cizelerle  desteklediği  peygamberleri  inkâr  eden  toplumları
             cezalandırdığını veya yok ettiğini, buna karşılık İsra ve Miraç
             mucizelerinin  Kureyş  kabilesinin  ileri  gelenleri  tarafından
             alaya alındığı ve inkâr edildiği hâlde bu toplumu cezalandır-
             madığını, dolayısıyla diğer peygamberlerin gösterdiği muci-
             zelerle Hz. Muhammed’in gösterdikleri arasında fark bulun-
                                    237
             duğuna dikkat çekmiştir.
             Geçmiş  peygamberlerin  peygamberlik  delilleri  daha  ziyade
             duyularla algılanabilen fevkaladeliklerden meydana gelirken,
             bu  delil  Hz.  Muhammed’de  Kur’an-ı  Kerim’e  dönüşmüştür.
             Kur’an-ı Kerim, hem diğer peygamberlerin hem de kendisinin
             gösterdiği diğer mucizelerden farklılık arz etmekte olup, his-
             sî mucizelere ihtiyaç duyulmayan bir çağda vahyedilmiştir. 238
             Kur’an-ı Kerim, üslup ve manası, tesir ve cazibesi, tertip ve
             intizamı, içerdiği ilimler ve derin incelikler, takip ettiği metot,


             236   Kutub, s. 9/343-344.
             237   Kutub, s. 9/345.
             238   Halil İbrahim Bulut, s. 30/350-352.
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87