Page 82 - Hz_Nuh
P. 82
Hz. NUH 81
tır. Bu türden mucizeler, peygamberliğin ispatından ziyade
Müslümanların imanını artırmaya ve onların gönül huzuru-
na kavuşmasına yönelik ilahi lütuf şeklinde olmuştur. Seyyit
Kutub, peygamberler gönderilirken insanların onları reddet-
memeleri, inkâra sapıp helak ve azaba müstahak olmamala-
rı için mucizeler gönderildiğini fakat bu mucizelere sadece
kalpleri imana yakın olanların inandığını, geri kalan inkârcı-
ların hayatları boyunca inkârlarına devam ettiğini, bu yüzden
son risaletle birlikte bu türlü mucizelerin gönderilmediğini
ifade etmiştir. O, başta İsra ve Miraç hadisesi olmak üzere Hz.
Muhammed’e verilen mucizelerin, onun peygamberliğinin
kabul edilmesi için bir araç olarak gönderilmediğini, Allah’ın
236
bunlarla insanları imtihan ettiğini belirtmiştir.
Seyyit Kutub, Hz. Nuh, Hz. Hud, Hz. Salih, Hz. Lut, Hz. Şuayb
kavimlerinin örnekliğinde olduğu gibi, Allah’ın önceden mu-
cizelerle desteklediği peygamberleri inkâr eden toplumları
cezalandırdığını veya yok ettiğini, buna karşılık İsra ve Miraç
mucizelerinin Kureyş kabilesinin ileri gelenleri tarafından
alaya alındığı ve inkâr edildiği hâlde bu toplumu cezalandır-
madığını, dolayısıyla diğer peygamberlerin gösterdiği muci-
zelerle Hz. Muhammed’in gösterdikleri arasında fark bulun-
237
duğuna dikkat çekmiştir.
Geçmiş peygamberlerin peygamberlik delilleri daha ziyade
duyularla algılanabilen fevkaladeliklerden meydana gelirken,
bu delil Hz. Muhammed’de Kur’an-ı Kerim’e dönüşmüştür.
Kur’an-ı Kerim, hem diğer peygamberlerin hem de kendisinin
gösterdiği diğer mucizelerden farklılık arz etmekte olup, his-
sî mucizelere ihtiyaç duyulmayan bir çağda vahyedilmiştir. 238
Kur’an-ı Kerim, üslup ve manası, tesir ve cazibesi, tertip ve
intizamı, içerdiği ilimler ve derin incelikler, takip ettiği metot,
236 Kutub, s. 9/343-344.
237 Kutub, s. 9/345.
238 Halil İbrahim Bulut, s. 30/350-352.