Page 240 - Hz_Nuh
P. 240

Hz. NUH  239


                                                  810
             “Size Rabbimin ayetlerini bildiriyorum…”  ayeti kerimesi ona
             Cenab-ı Allah’ın emir ve yasaklarını içeren vahiy geldiğinden
             ve bunları Hz. Nuh’un kavmine bildirdiğinden söz etmektedir.
             Bütün bu emir ve yasakların bir tek ayette toplanmış olması
             ihtimal dışı ise, onların bir kitap şeklinde verilmiş veya indi-
             rilmiş olması muhtemeldir. Zemahşeri, bu ayeti kerimedeki
             ifadeyi; “Allah’ın, Nuh peygambere ve ondan önceki peygam-
             berlere atası İdris’in (as) otuz sahifelik kitabında ve Şit pey-
             gamberin (as) elli sahifelik kitabında bildirmiş olduğu mesaj-
             ları da kastedilmiş olması mümkündür.” diyerek Hz. Nuh’a özel
             bir kitap verilmiş olabileceğine veya onun kendinden önceki
             peygamberlere verilen kitapların hükümlerini uyguladığına
                            811
             dikkat çekmiştir.
             İslami  kaynaklarda,  Hz.  Nuh’un  peygamberliğinin  genel  mi
             yoksa bölgesel, yani belli bir coğrafyada ve belli bir toplum
             ile sınırlı mı olduğu tartışılan konular arasında yer almakta-
             dır. Bu iki husus, onun Allah’a yaptığı duanın kapsamı ve Tu-
             fan olgusunun yeryüzünün tamamını kuşatıp kuşatmadığı ve
             bütün insanlığın helak olup olmadığı hususlarının da birlikte
             değerlendirilmesine yol açmaktadır. Hz. Muhammed dışında-
             ki bütün peygamberlerin, belli bir kavim ve coğrafya ile sınırlı
             görevleri yerine getirmekle gönderildiği hatırlandığında, in-
             sanlık tarihinin ilk dönemlerinde diğerlerinden çok önceleri
             peygamber olarak görevlendirildiği bildirilen Hz. Nuh’un da
             onlardan birisi olduğu akla gelmektedir. Bu durumda, onun
             muhatap olduğu kimselerin kendi kavmi ve onun duasının/
             bedduasının  da  onların  içindeki  kâfirleri  ilgilendirdiği,  bu
             yüzden Tufan olayının da bölgesel olduğu düşünülebilmek-
             tedir.
             Kur’an-ı Kerim’de verilen bilgilerden hareketle, Hz. Muham-
             med’den  önceki  peygamberlerin  tamamı  Orta  Doğu  bölge-

             810   Araf, 7/62.
             811   Zemahşeri, s. 2/870.
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245