Page 133 - Hz_Nuh
P. 133
132 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
Hz. Nuh örnek bir insan ve peygamber olarak, inanan insan-
lar tarafından tasdik edilen, hakkında hayırlı ve güzel sözler
söylenen, peygamber olmadan önce de çevresindeki batak-
lıklara dalmadan iman ile şereflenen ve bunu açıkça söyle-
423
mekten çekinmeyen bir insandır.
Tevrat’ta da buna benzer şekilde; “Nuh’un öyküsü şöyledir:
Nuh doğru bir insandı. Çağdaşları arsında kusursuz birisiydi.
424
Tanrı yolunda yürüdü.” ifadeleri yer almaktadır.
Hz. Nuh’tan önce ve onun zamanında insanlar, nefsî zaaf ve
arzularının peşine takılarak günaha girmişler, azgınlaşmışlar,
Yüce Allah’ın emirlerini yerine getirmemiş, yasaklarını ihlal
etmiş, kötülükleri artırmıştır. Tevrat’a göre bu durum Tan-
rı’yı oldukça rahatsız etmiştir: “Rab baktı, yeryüzünde insanın
yaptığı kötülük çok, aklı fikri hep kötülükte. İnsanı yarattığına
pişman oldu. Yüreği sızladı. Yarattığım insanları, hayvanları,
sürüngenleri, kuşları yeryüzünden silip atacağım dedi. Çünkü
onları yarattığıma pişman oldum. Ama Nuh Rabb’inin gözünde
lütuf buldu.” “Tanrı yeryüzüne baktı ve her şeyin ne denli bo-
425
zulduğunu gördü. Çünkü insanlar yoldan çıkmıştı. Tanrı Nuh’a
‘insanlığa son vereceğim dedi. Çünkü onlar yüzünden yeryü-
zü zorbalıkla doldu. Onlarla birlikte yeryüzünü de yok edece-
426
ğim.” sözleriyle o, Hz. Nuh’un kavmine yönelik bu niyet ve
düşüncelerini açıklamıştır.
Suçluların/günahkârların cezalandırılması iradesiyle ilgili
olarak Tevrat ve Kur’an-ı Kerim arasında ciddi bir farklılık
bulunmaktadır. Az önce naklettiğimiz Tevrat cümlelerinden
de anlaşıldığına göre, günahkârların cezalandırılması ile ilgili
istek ve irade doğrudan Allah tarafından gelmektedir. Buna
mukabil Kur’an’ı Kerim’de suçluların cezalandırılmasını iste-
423 Maturidî, Te’vilat, s. 12/184-185.
424 Tekvin, 6/9.
425 Tekvin, 6/5-8.
426 Tekvin, 6/12-13.