Page 133 - Hz_Nuh
P. 133

132  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           Hz. Nuh örnek bir insan ve peygamber olarak, inanan insan-
           lar tarafından tasdik edilen, hakkında hayırlı ve güzel sözler
           söylenen, peygamber olmadan önce de çevresindeki batak-
           lıklara dalmadan iman ile şereflenen ve bunu açıkça söyle-
                                          423
           mekten çekinmeyen bir insandır.
           Tevrat’ta  da  buna  benzer  şekilde;  “Nuh’un  öyküsü  şöyledir:
           Nuh doğru bir insandı. Çağdaşları arsında kusursuz birisiydi.
                                424
           Tanrı yolunda yürüdü.”  ifadeleri yer almaktadır.
           Hz. Nuh’tan önce ve onun zamanında insanlar, nefsî zaaf ve
           arzularının peşine takılarak günaha girmişler, azgınlaşmışlar,
           Yüce Allah’ın emirlerini yerine getirmemiş, yasaklarını ihlal
           etmiş,  kötülükleri  artırmıştır.  Tevrat’a  göre  bu  durum  Tan-
           rı’yı oldukça rahatsız etmiştir: “Rab baktı, yeryüzünde insanın
           yaptığı kötülük çok, aklı fikri hep kötülükte. İnsanı yarattığına
           pişman oldu. Yüreği sızladı. Yarattığım insanları, hayvanları,
           sürüngenleri, kuşları yeryüzünden silip atacağım dedi. Çünkü
           onları yarattığıma pişman oldum. Ama Nuh Rabb’inin gözünde
           lütuf buldu.”  “Tanrı yeryüzüne baktı ve her şeyin ne denli bo-
                      425
           zulduğunu gördü. Çünkü insanlar yoldan çıkmıştı. Tanrı Nuh’a
           ‘insanlığa son vereceğim dedi. Çünkü onlar yüzünden yeryü-
           zü zorbalıkla doldu. Onlarla birlikte yeryüzünü de yok edece-

               426
           ğim.”  sözleriyle o, Hz. Nuh’un kavmine yönelik bu niyet ve
           düşüncelerini açıklamıştır.
           Suçluların/günahkârların  cezalandırılması  iradesiyle  ilgili
           olarak  Tevrat  ve  Kur’an-ı  Kerim  arasında  ciddi  bir  farklılık
           bulunmaktadır. Az önce naklettiğimiz Tevrat cümlelerinden
           de anlaşıldığına göre, günahkârların cezalandırılması ile ilgili
           istek ve irade doğrudan Allah tarafından gelmektedir. Buna
           mukabil Kur’an’ı Kerim’de suçluların cezalandırılmasını iste-

           423   Maturidî, Te’vilat, s. 12/184-185.
           424   Tekvin, 6/9.
           425   Tekvin, 6/5-8.
           426   Tekvin, 6/12-13.
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138