Page 134 - islam
P. 134

Allah Katındaki Din: İSLAM  109


           olmak değil başka bir âlemde yeni bir doğum yeni bir hayata
           başlamak demektir. Dünya hayatı diğer ikisine göre çok kısa
           sürelidir. Bu hayat insanın inanç durumu ve işlediği ameller
           bakımından hem kabir hem de ahiret hayatını etkilemektedir.
           Bu üç hayattan dünya ve kabir hayatı süresi insanlar tarafın-
           dan bilinmemekle birlikte sınırlı ve sonlu, ahiret hayatı ise
           sonsuzdur.
           Kabir hayatı, dünya ve ahiret arasındaki geçici mekân olarak
           tarif edilmektedir ki yeniden dirilmeye kadar devam edecek-
           tir. Buna berzah hayatı/âlemi de denmektedir. Bir anlamda
           berzah âleminde insan dünyada öldükten sonra yeni bir ha-
           yata gözlerini açmış olmaktadır.

           İlk insan Hz. Âdem ve ilk ölen onun oğlu Habil’den itibaren
           bütün ölüler hâlâ kabir hayatını yaşamaktadır.  Bir insanın
           kabir hayatını yaşaması için onun bir mezara gömülmüş ol-
           ması şart değildir. Ölüm şekli ne olursa olsun bütün ölüler ka-
           bir hayatını yaşarlar ve sûrun üflenmesiyle mutlaka dirilirler.

           Kabir hayatının süresini Allah’tan başka kimse bilmez. Bir ha-
           disi şerifte: “Kabir ahiret duraklarının ilkidir. Bir kimse eğer o
           duraktan kurtulursa sonraki durakları daha kolay geçer, kur-
           tulamazsa  sonrakileri  geçmek  daha  zor  olacaktır.”  (Tirmizî,
           Zühd, 5) buyrularak kabir hayatının önemine işaret edilmek-
           tedir.
           İnsan öldükten sonra Münker ve Nekir melekleri kabirde ona
           Rabbinin, Peygamber’inin kim olduğunu, hangi dine mensup
           olduğunu vs. sorarlar. Dünyada iken güzel ameller işleyenler
           bu sorulara kolay ve doğru cevap verirler. Böyleleri için kabir
           bir tür cennet bahçelerinden bir bahçeye benzetilir. Kâfir ve
           münafıklar ise bu sorulara doğru cevap veremeyecekleri için
           kabirleri  cehenneme  çevrilir.  Dolayısıyla  müminler  kabirde
           nimetler içerisinde mutlu ve sıkıntısız bir süre geçirirken, kâ-
           fir ve münafıklar acı ve sıkıntı içerisinde azap görür.
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139