Page 101 - islam
P. 101
76 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
ilave edilmiş, onların dinî telkin ve öğretileri, Hz. İsa’nın ve-
fatından sonra onun insanlığa emanet ettiği dinin yerini al-
mıştır.
Hıristiyanlar, Hz. Musa ve sonrasında Yahudilere geldiğine
inandıkları metinlerden oluşturulan “Eski Ahit” adını verdik-
leri kitapları, kendi kutsal kitaplarının birinci kısmı olarak
kabul ederler. Hz. İsa’dan nakledildiğini iddia ettikleri İncil-
lere ve sonradan insanlar tarafından yazılıp ona eklenen me-
tinlerden oluşan kısma da “Yeni Ahit” adını verirler. Böylece
onlar her ikisine birden “Kitab-ı Mukaddes” adını vererek yeni
bir Hıristiyan kutsal kitap külliyatı oluşturur ve inanırlar. Eski
Ahit 39, Yeni Ahit 27 kitaptan oluşur ve Kitabı Mukaddes’in
tamamı 66 kitaptan meydana gelir.
Günümüzde Hıristiyan dünyası dinî hükümler bakımından
Eski Ahit’i esas almasına ve onu “şeriat kitabı” olarak kabul
etmesine rağmen uygulamada bunun etkileri yok denecek
kadar azdır.
Yazarlarının adıyla anılan İncillerin biri diğerinin aynı de-
ğildir. Hepsi farklı tarihlerde yazılan bu kitapların içlerinde
birbirleriyle çelişen pek çok husus vardır. Genel olarak vaaz
karakterinde ve ahlaki hususlar içermektedir. Bu kitapların
sonuna eklenen ve Pavlus’a ait olduğu ifade edilen Mektupla-
rı’n Hıristiyan inancının oluşumunda İncillerden daha etkili
olduğu öne sürülmektedir. Bundan dolayı Hıristiyanlık, Hz.
İsa’ın tebliğ ettiği dinden çok Pavlus’un eseri olarak görül-
mektedir.
Kur’an-ı Kerim
Kur’an, İslami literatürde şöyle tarif edilmektedir: “Allah ta-
rafından Hz. Peygamber’e vahiy yoluyla indirilen, Mushaflar-
da yazılı, Peygamber’imizden (sav) bize kadar tevatür yoluy-
la nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, insanlığın benzerini
meydana getirmekten âciz olduğu ilahî kelamdır.”

