Page 101 - islam
P. 101

76  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           ilave edilmiş, onların dinî telkin ve öğretileri, Hz. İsa’nın ve-
           fatından sonra onun insanlığa emanet ettiği dinin yerini al-
           mıştır.
           Hıristiyanlar,  Hz.  Musa  ve  sonrasında  Yahudilere  geldiğine
           inandıkları metinlerden oluşturulan “Eski Ahit” adını verdik-
           leri  kitapları,  kendi  kutsal  kitaplarının  birinci  kısmı  olarak
           kabul ederler. Hz. İsa’dan nakledildiğini iddia ettikleri İncil-
           lere ve sonradan insanlar tarafından yazılıp ona eklenen me-
           tinlerden oluşan kısma da “Yeni Ahit” adını verirler. Böylece
           onlar her ikisine birden “Kitab-ı Mukaddes” adını vererek yeni
           bir Hıristiyan kutsal kitap külliyatı oluşturur ve inanırlar. Eski
           Ahit 39, Yeni Ahit 27 kitaptan oluşur ve Kitabı Mukaddes’in
           tamamı 66 kitaptan meydana gelir.

           Günümüzde  Hıristiyan  dünyası  dinî  hükümler  bakımından
           Eski Ahit’i esas almasına ve onu “şeriat kitabı” olarak kabul
           etmesine  rağmen  uygulamada  bunun  etkileri  yok  denecek
           kadar azdır.

           Yazarlarının  adıyla  anılan  İncillerin  biri  diğerinin  aynı  de-
           ğildir. Hepsi farklı tarihlerde yazılan bu kitapların içlerinde
           birbirleriyle çelişen pek çok husus vardır. Genel olarak vaaz
           karakterinde ve ahlaki hususlar içermektedir. Bu kitapların
           sonuna eklenen ve Pavlus’a ait olduğu ifade edilen Mektupla-
           rı’n Hıristiyan inancının oluşumunda İncillerden daha etkili
           olduğu  öne  sürülmektedir.  Bundan  dolayı  Hıristiyanlık,  Hz.
           İsa’ın tebliğ ettiği dinden çok Pavlus’un eseri olarak görül-
           mektedir.

           Kur’an-ı Kerim
           Kur’an, İslami literatürde şöyle tarif edilmektedir: “Allah ta-
           rafından Hz. Peygamber’e vahiy yoluyla indirilen, Mushaflar-
           da yazılı, Peygamber’imizden (sav) bize kadar tevatür yoluy-
           la nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, insanlığın benzerini
           meydana getirmekten âciz olduğu ilahî kelamdır.”
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106