Page 96 - islam
P. 96
Allah Katındaki Din: İSLAM 71
ve gerçek olduğuna inanmak demektir. Müminler, araların-
da herhangi bir ayrım yapmaksızın bu kitapların tamamına
iman etmekle yükümlüdürler. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de mü-
minlerin vasıfları açıklanırken: “Onlar, sana indirilene ve sen-
den önce indirilene iman ederler, ahirete de onlar kesin olarak
inanırlar.” (Bakara, 2/4) buyrularak kitaplara iman konusun-
daki sorumlulukları anlatılmıştır.
İlahi kitapların bazılarına “suhuf” denilmektedir. Suhuflar, dar
bir bölgede yaşayan toplulukların dinî ihtiyaçlarına cevap ve-
recek şekilde peygamberlere indirilmiş küçük kitapçıklardır.
Bu kitapçıklar o günün şartlarında, çeşitli malzemeler üzeri-
ne yazılan, risaleler şeklindeki sahifelerden oluşmaktadır.
İslam literatüründe toplamı yüz sahife olarak bilinen bu kü-
çük kitapların (suhuf) Hz. Âdem’e 10 sahife, Hz. Şit’e 50 sa-
hife, Hz. İdris’e 30 sahife ve Hz. İbrahim’e 10 sahife olarak
geldiği şeklinde rivayetler yer almaktadır. Kur’an-ı Kerim’de
Hz. İbrahim ve Hz. Musa’ya (Necm, 53/36-37; A’lâ, 87/19) bu
kitapçıklardan indirildiğine dair bilgiler bulunmasına karşı-
lık, onların herhangi bir nüshası bugün elimizde bulunma-
maktadır.
Yüce Allah çeşitli zamanlarda kendi isteği doğrultusunda
peygamberlerine suhuflar dışında kitaplar göndermiştir.
Bunlarla ilgili olarak Kur’an-ı Kerim’de Hz. Musa’ya Tevrat’ın,
Hz. Davut’a Zebur’un, Hz. İsa’ya İncil’in ve Hz. Muhammed’e
Kur’an-ı Kerim’in nazil olduğu bilgisi bazı ayetlerde çeşitli ve-
silelerle yer almaktadır. Bu kitaplardan Tevrat, Zebur ve İncil
Yahudilere Kur’an-ı Kerim ise bütün insanlığa gönderilmiştir.
İslam’ın ana kaynağı Kur’an-ı Kerim’de, ilahî kaynaktan gelen
kutsal kitaba sahip olan din mensupları için Yahudi ve Nasara
(Hıristiyan) kavramlarının yanında her ikisine birden “Ehl-i
Kitap” tabiri de kullanılmaktadır. İslam dinin kurallarına göre
Ehl-i Kitab’a mensup kimseler bazı dinî uygulamalarda, Al-
lah inancındaki ortaklık dolayısıyla, diğer din mensupların-