Page 96 - islam
P. 96

Allah Katındaki Din: İSLAM  71


           ve gerçek olduğuna inanmak demektir. Müminler, araların-
           da herhangi bir ayrım yapmaksızın bu kitapların tamamına
           iman etmekle yükümlüdürler. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de mü-
           minlerin vasıfları açıklanırken: “Onlar, sana indirilene ve sen-
           den önce indirilene iman ederler, ahirete de onlar kesin olarak
           inanırlar.” (Bakara, 2/4) buyrularak kitaplara iman konusun-
           daki sorumlulukları anlatılmıştır.

           İlahi kitapların bazılarına “suhuf” denilmektedir. Suhuflar, dar
           bir bölgede yaşayan toplulukların dinî ihtiyaçlarına cevap ve-
           recek şekilde peygamberlere indirilmiş küçük kitapçıklardır.
           Bu kitapçıklar o günün şartlarında, çeşitli malzemeler üzeri-
           ne yazılan, risaleler şeklindeki sahifelerden oluşmaktadır.
           İslam literatüründe toplamı yüz sahife olarak bilinen bu kü-
           çük kitapların (suhuf) Hz. Âdem’e 10 sahife, Hz. Şit’e 50 sa-
           hife, Hz. İdris’e 30 sahife ve Hz. İbrahim’e 10 sahife olarak
           geldiği şeklinde rivayetler yer almaktadır. Kur’an-ı Kerim’de
           Hz. İbrahim ve Hz. Musa’ya (Necm, 53/36-37; A’lâ, 87/19) bu
           kitapçıklardan indirildiğine dair bilgiler bulunmasına karşı-
           lık, onların herhangi bir nüshası bugün elimizde bulunma-
           maktadır.
           Yüce  Allah  çeşitli  zamanlarda  kendi  isteği  doğrultusunda
           peygamberlerine  suhuflar  dışında  kitaplar  göndermiştir.
           Bunlarla ilgili olarak Kur’an-ı Kerim’de Hz. Musa’ya Tevrat’ın,
           Hz. Davut’a Zebur’un, Hz. İsa’ya İncil’in ve Hz. Muhammed’e
           Kur’an-ı Kerim’in nazil olduğu bilgisi bazı ayetlerde çeşitli ve-
           silelerle yer almaktadır. Bu kitaplardan Tevrat, Zebur ve İncil
           Yahudilere Kur’an-ı Kerim ise bütün insanlığa gönderilmiştir.
           İslam’ın ana kaynağı Kur’an-ı Kerim’de, ilahî kaynaktan gelen
           kutsal kitaba sahip olan din mensupları için Yahudi ve Nasara
           (Hıristiyan) kavramlarının yanında her ikisine birden “Ehl-i
           Kitap” tabiri de kullanılmaktadır. İslam dinin kurallarına göre
           Ehl-i Kitab’a mensup kimseler bazı dinî uygulamalarda, Al-
           lah inancındaki ortaklık dolayısıyla, diğer din mensupların-
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101