Page 228 - Hz_Nuh
P. 228
Hz. NUH 227
772
giler nakletmektedir. İbn Kesir, İbn Abbas’a isnat ettiği bir
habere göre, gemide aileleriyle birlikte seksen erkeğin oldu-
ğunu söylemekte ve onların yüz elli gün geminin içinde kaldı-
773
ğını haber vermektedir .
Batılıların hazırladıkları İslam Ansiklopedisinde; Hz. Nuh ta-
rafından yapılan geminin özellikleri ve oraya binenlerle ilgili
Tevrat ve Kur’an-ı Kerim’de yer almayan, fakat Tevrat’ın Tek-
vin bölümündeki anlatımlara uygunluk gösteren bir rivayet
naklederek, geminin yerleşim düzeni hakkında bazı bilgilere
yer verilmektedir. 774
Benzer rivayetler, İbn Kesir Tefsirinde yapılan izahat kısmın-
775
da da yer almaktadır. Kur’an-ı Kerim’de adı geçen kıssa-
lardan en açık olanlardan birisi hiç şüphesiz Hz. Nuh ile ilgili
anlatımlardır. Burada Allah’ı inkâr edenlerin cezalandırılma
biçimlerinden biri olan “Tufan” olayından söz edilmektedir.
Ayetlerde çok açık olarak, Allah tarafından emredilen ve inşa-
sıyla ile ilgili gerekli yardımlar yapılan gemi tamamlandıktan
sonra, her hayvandan birer çift ve insanlardan da sadece ina-
nanların gemiye alınacağı, kâfirlerin mutlaka boğulacağı vaad
edilmektedir. Hatta Hz. Nuh’a bu konuda herhangi bir şefaat
772 Bk. Köksal, Peygamberler Tarihi, s. 1/97.
773 İbn Kesir, Tefsir, s. 8/3933.
774 Bk. Heller, s. 9/345; “Havarilerin isteği üzerine İsa’nın dirilttiği Sam (veya
Ham) b. Nuh gemiyi ve bölmelerini şöyle tarif ediyor: Altta dört ayaklı hay-
vanlar, onun üstünde insanlar ve en üstte de kuşlar bulunuyordu. Nuh gemiye
önce karıncaları, en sonra da merkebi alır. Merkep ağır ağır girer; çünkü İb-
lis onun kuyruğundan çekmektedir. Sabırsızlanan Nuh ‘Şeytan ile beraber de
olsan, yine gir.’ diye bağırır ve böylece iblis de gemiye alınmış olur.” Allah’a
inananlarla birlikte, inanmadığı hâlde Uc b. Anak/Unuk’ın gemiye binerek
boğulmaktan kurtulduğunu, ancak Kabil’in zürriyetinin boğulduğunu nak-
leder. Ona göre Nuh (as), Hz. Âdem’in naaşını da gemiye alır, erkek ve ka-
dınların arasını ayırmak için ondan faydalanır. Gemide insan ve hayvanların
nefislerine hâkim olmaları emredildiği halde bu emri unutan Ham’ın cildi
ceza olarak kapkara kesilir. Uc b. Anak ile ilgili geniş bilgi için Bk. (Abdullah
Aydemir, İslami Kaynaklara Göre Peygamberler, Ankara, 2003, s. 54.)
775 İbn Kesir, s. 8/3935.