Page 229 - Hz_Nuh
P. 229
228 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
776
imkânı tanınmadığı belirtildiği hâlde, bu türden rivayetleri
esas alarak Uc b. Anak/Unuk gibi hayali bir varlık veya bir
kâfirin de gemiye alındığını iddia etmek doğru değildir. Zira
Hz. Nuh, inanmadığı için kendi oğlunu bile gemiye alamamış,
inanmadıkları için kendi karısı ve oğlunu Allah’ın takdir ettiği
azaptan kurtaramamıştır. Ayrıca günahkârların cezalandırıl-
ması için gerçekleştirilen bu felakette gemiye alınanlar ina-
nan insanlar oldukları hâlde, Tufan olayının bütün şiddetiyle
devam ettiği, insanların can derdine düştüğü bir sırada, ina-
nanlar arasında bulunduğu Allah’ın ve babasının emirlerine
itaat ettiği için gemide bulunan Hz. Nuh’un oğlu Ham’ın nefsî
zaaflarının olduğunu iddia etmek, hem dinî hakikatlere hem
de bilimselliğe aykırıdır. Bu durum, dünyada yaşayan siyahi
insanların dış görünüşlerine makul bir gerekçe bulmak ama-
cıyla, bir anlamda, Afrikalıların atası olduğu iddia edilen Hz.
Nuh’un oğlu Ham’ın işlediği suçtan dolayı cildinin karardığını
iddia etmek, büyük çoğunluğu Afrika kıtasında yaşayan siyah
ırktan olanlara saygısızlıktır. Ayrıca böyle bir iddia veya ge-
rekçe onları, ahlaki zaafları olan bir atanın soyundan gelenler
olarak nitelemek, onlara ikinci sınıf insan muamelesi yapma-
777
ya kalkmak ve Hıristiyanlıktaki asli suç anlayışı gibi baba-
776 Hud, 11/37.
777 Hıristiyan literatüründe Âdem tarafından cennette işlenen hataya “âsli suç”
denmektedir. Allah Âdem’i yarattıktan sonra cennete koymuş, hayat/iyi-
lik ve kötülüğü bilme ağacını ona yasaklamıştır. Çeşitli sebeplerden dolayı
Âdem bu yasağı ihlal etmiş ve Havva ile birlikte cennetten çıkarılmıştır. Böy-
lece onların soyundan gelen bütün insanlık onların işlediği bu suçtan dolayı
mahkûm olmuştur. Tevrat ve İncillerde dayanağı olmayan bu görüş, Hz. İsa
hayatta iken dillendirilmemesine rağmen onun vefatından hemen sonraki
yıllarda, Pavlus tarafından iddia edilmiş ve zamanla geliştirilerek Hıristiyan-
ların temel doktrinlerinden biri hâline gelmiştir. Bu doktrine göre, bütün
insanlar atalarından miras kalan suç ile doğmuş ve onunla beraber ölmüş-
tür. İnsanlığın bu suç batağından ve döngüsünden kurtulabilmesi için bir
kurtarıcı aranmıştır. Hıristiyanlara göre bu kurtarıcı, Allah’ın adalet, rahmet
ve muhabbet sıfatlarını bünyesinde toplayan, insanlar gibi yaşayan, Allah’ın
insan şeklini alan “biricik oğlu” İsa’dır. İsa Golgata Tepesi’nde haça gerilmek
suretiyle kendini feda etmiş ve insanlığı bu günahtan temizlemiştir. Dolayı-
sıyla insanlığın sonsuza kadar bu günahtan kurtulabilmesi için, Baba, Oğul