Page 283 - islam
P. 283

258  Prof. Dr. Mustafa ERDEM


           Allah kadını ve erkeği kendine özgü olarak yaratmıştır. Her
           ikisinin de kendince ilgi çeken ve özenilen özellikleri vardır.
           Bunun çeşitli şekillerde değiştirilmesini İslam yasaklamıştır.
           Buhârî’de geçen bir rivayette “Resûlüllah, kadınlaşan erkekler

           ve erkekleşen kadınlara lanet etti...”  buyrulmuştur (Buhârî,
           Libâs, 61-62). Benzer şekilde kadınların erkek, erkeklerin de
           kadın gibi görünmek için giydikleri kıyafetlerle alakalı olarak
           rivayet edilen bir hadiste “Resûlüllah, kadına benzeyen erkeğe,

           erkeğe benzeyen kadına lanet etti.” (Ebû Dâvûd, Libâs, 28; İbn
           Hanbel, II, 325) buyrulmaktadır.
           Günümüzde asr-ı saadet dönemini örnek aldıkları iddiasıy-
           la bazı sivil toplum kuruluşları ve sosyal gruplar kendileri-
           ne göre bir “İslami kıyafet standardı” geliştirmişlerdir. Şurası
           unutulmamalıdır ki, İslam’ın geldiği dönemlerde Hicaz bölge-
           sinin kendine özgü bir örtünme şekli vardı. İslam bu örtünme
           şekline, sadece kendi kurallarına göre düzenlenmesi nokta-
           sında bazı standartlar getirmiştir. İslam’ın getirdiği örtünme
           standardı,  kadın  ve  erkeklerin  örtünmesi  gereken  yerlerle
           ile  ilgili  koyduğu  yasaklar/sınırlar  çerçevesinde  olmuştur.
           Müslümanlar  iklim  ve  ekonomik  şartların  elverdiği  ölçüde,
           İslam’ın örtünme konusunda koyduğu kurallara dikkat gös-
           termişlerdir.
           Örtünme olgusu İslami açıdan dinî bir gereklilik (Nur, 24/31;
           Ahzab, 33/59) ve insani bir haktır. Örtünme bir bütündür ve
           sadece  başörtüsüne  indirgenmesi  doğru  değildir.  Başörtü-
           sü, örtünmenin belli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu husus
           günümüzde  inanç  ile  siyaset  ekseninde  bir  çatışma  zemini
           oluşturmakta,  siyasi  bir  sembole/simgeye  dönüştürülerek
           dindarlarla  seküler  düşünenler  arasında  karşılıklı  tartışma
           konusu yapılmaktadır.
           Demokrasinin olduğu, özgürlüklerin tam olarak kullanıldığı
           ortamlarda inanç özgürlüğü kapsamında insanlar, inançları-
           nın gereği olarak İslam’ın örtünme emrini yerine getirmekle
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288