Page 75 - Hz_Nuh
P. 75

74  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           Mucize  aklen  mümkün  olup,  peygamberin  peygamberliğini
           kanıtlaması için gereklidir. Gerçek peygamber ile peygamber-
           lik iddiasında bulunan sahtekârı birbirinden ayıran yegâne
           kanıt mucizedir. 200

           Mucize bir defa olur ve tekrarı yoktur. Hz. Musa’nın elindeki
           asanın yılana dönmesi ve aynı hadisenin farklı maksatlarla
           dört kere tekrar edilmesi ayrıcalıklı bir durum olarak karşı-
           mıza çıkmaktadır. 201
           Peygamber’imiz (sav) bir hadisi şeriflerinde: “Peygamberler-
           den, kendisine insanların iman edebileceği mucize verilmeyen
           hiçbir peygamber yoktur. Bana verilen de Allah Teâlâ’nın bana
                                                202
           vahyettiğidir (yani Kur’an-ı Kerim’dir)…”  buyurmuştur. Do-
           layısıyla mucize, aynı zamanda peygamberliğin şartıdır. Pey-
           gambersiz din olmadığı gibi, mucizesiz peygamber de yoktur.
           Mucizeler peygamberlerin hayatında önemli bir yer tutar.
           Bir olayın mucize sayılabilmesi için şu özellikleri taşıması ge-
           rekir:
           •   Mucize gerçekte Yüce Allah’ın fiilidir. “Peygamberin mu-
               cizesi” denilmesi, mucizenin onun aracılığıyla olması ve
               onun doğruluğunu göstermesi sebebiyledir.
           •   Mucize peygamberlerde meydana gelir. Peygamber olma-

               yan birinin gösterdiği olağanüstülüğe mucize denmez.
           •   Mucize tabiat kanunlarına aykırı bir olaydır.
           •   Mucize peygamberlik iddiasıyla birlikte bulunur.

           •   Mucize peygamberin isteğine uygun olur. 203




           200   El- Hadidi, s. 51; Yavuz, Peygamber, s. 34/259.
           201   Zübeyir Bulut, s. 16.
           202   Buhârî, “İ’tisâm”, 1.
           203   TDV İlmihâl, s. 1/114.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80