Page 75 - Hz_Nuh
P. 75
74 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
Mucize aklen mümkün olup, peygamberin peygamberliğini
kanıtlaması için gereklidir. Gerçek peygamber ile peygamber-
lik iddiasında bulunan sahtekârı birbirinden ayıran yegâne
kanıt mucizedir. 200
Mucize bir defa olur ve tekrarı yoktur. Hz. Musa’nın elindeki
asanın yılana dönmesi ve aynı hadisenin farklı maksatlarla
dört kere tekrar edilmesi ayrıcalıklı bir durum olarak karşı-
mıza çıkmaktadır. 201
Peygamber’imiz (sav) bir hadisi şeriflerinde: “Peygamberler-
den, kendisine insanların iman edebileceği mucize verilmeyen
hiçbir peygamber yoktur. Bana verilen de Allah Teâlâ’nın bana
202
vahyettiğidir (yani Kur’an-ı Kerim’dir)…” buyurmuştur. Do-
layısıyla mucize, aynı zamanda peygamberliğin şartıdır. Pey-
gambersiz din olmadığı gibi, mucizesiz peygamber de yoktur.
Mucizeler peygamberlerin hayatında önemli bir yer tutar.
Bir olayın mucize sayılabilmesi için şu özellikleri taşıması ge-
rekir:
• Mucize gerçekte Yüce Allah’ın fiilidir. “Peygamberin mu-
cizesi” denilmesi, mucizenin onun aracılığıyla olması ve
onun doğruluğunu göstermesi sebebiyledir.
• Mucize peygamberlerde meydana gelir. Peygamber olma-
yan birinin gösterdiği olağanüstülüğe mucize denmez.
• Mucize tabiat kanunlarına aykırı bir olaydır.
• Mucize peygamberlik iddiasıyla birlikte bulunur.
• Mucize peygamberin isteğine uygun olur. 203
200 El- Hadidi, s. 51; Yavuz, Peygamber, s. 34/259.
201 Zübeyir Bulut, s. 16.
202 Buhârî, “İ’tisâm”, 1.
203 TDV İlmihâl, s. 1/114.