Page 37 - Hz_Nuh
P. 37
36 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
erme yönünde Yüce Allah’ın yardım ve desteğinin en üst dü-
zeyi olarak nitelenmiştir. 61
Hamdi Yazır, Yüce Allah’ın tekliği/vahdaniyeti sebebi ile hak
dinin İslam dini olduğuna şehadet ettiği gerekçesiyle, din ile
İslam’ı özdeşleştirmiş, Peygamberlerin Cenab-ı Allah’tan ge-
62
tirdikleri bu dinin, sıratı müstakim olduğunu söylemiştir. Şu
halde İslam, insanın Peygamberimiz Hz. Muhammed’in haber
verdiği şeyleri kabul etmesi ve onlara bütün varlığıyla teslim
olması anlamına gelmektedir. Dolayısıyla İslam, Peygamberi-
mizin (sav) tebliğ ettiği dinin adıdır. 63
Yüce Allah’ın emrettiği, içinde tevhid inancı bulunan din sa-
dece İslam’dır. Birtakım insanlar, farklı dinden olmalarına
rağmen inanmayı kabul edip, İslam’ı kabul etmemektedir.
Buna karşılık inandığı dinin Yüce Allah’ın emrettiği din oldu-
64
ğunu iddia edenler, “Allah katında din İslam’dır” ayetini din-
ler arasında yegâne din İslam’dır diye açıklamışlardır. 65
Vahiy geleneğinde İslam, hem ilk hem de son dindir. Özünü
Allah’ın emir ve iradesine teslimiyet oluşturan ve adını bu
özelliğinden alan İslam, son peygamberin tebliğ ettiği dinin
özel ismi olmakla birlikte, önceki peygamberlerin tebliğ et-
tikleri dinin de adıdır. Kur’an-ı Kerim, bütün peygamberlerin,
başta tevhid olmak üzere, inanç bakımından aynı esasları
tebliğ ettiklerini açıklamaktadır. Dolayısıyla bütün peygam-
berler, “Allah’ın dini”, “hak din”, “dosdoğru din”, “halis din” ola-
rak adlandırdıkları İslam’ı tebliğ etmişlerdir.
Yahudilik ve Hıristiyanlığın, menşe itibariyle ilahi olmakla
birlikte ayrı bir din sayılması halinde bu kutsal halkanın so-
61 Sinanoğlu, “İslam”, s. 23/1.
62 Yazır, s. 2/1061, 1063.
63 Tümer, Küçük, s. 335.
64 Âl-i İmran, 2/19.
65 Maturidî, Te’vilat, s. 2/296.