Page 37 - Hz_Nuh
P. 37

36  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           erme yönünde Yüce Allah’ın yardım ve desteğinin en üst dü-
           zeyi olarak nitelenmiştir. 61

           Hamdi Yazır, Yüce Allah’ın tekliği/vahdaniyeti sebebi ile hak
           dinin İslam dini olduğuna şehadet ettiği gerekçesiyle, din ile
           İslam’ı özdeşleştirmiş, Peygamberlerin Cenab-ı Allah’tan ge-
                                                               62
           tirdikleri bu dinin, sıratı müstakim olduğunu söylemiştir.  Şu
           halde İslam, insanın Peygamberimiz Hz. Muhammed’in haber
           verdiği şeyleri kabul etmesi ve onlara bütün varlığıyla teslim
           olması anlamına gelmektedir. Dolayısıyla İslam, Peygamberi-
           mizin (sav) tebliğ ettiği dinin adıdır. 63

           Yüce Allah’ın emrettiği, içinde tevhid inancı bulunan din sa-
           dece  İslam’dır.  Birtakım  insanlar,  farklı  dinden  olmalarına
           rağmen  inanmayı  kabul  edip,  İslam’ı  kabul  etmemektedir.
           Buna karşılık inandığı dinin Yüce Allah’ın emrettiği din oldu-
                                                       64
           ğunu iddia edenler, “Allah katında din İslam’dır”  ayetini din-
           ler arasında yegâne din İslam’dır diye açıklamışlardır. 65
           Vahiy geleneğinde İslam, hem ilk hem de son dindir. Özünü
           Allah’ın  emir  ve  iradesine  teslimiyet  oluşturan  ve  adını  bu
           özelliğinden alan İslam, son peygamberin tebliğ ettiği dinin
           özel ismi olmakla birlikte, önceki peygamberlerin tebliğ et-
           tikleri dinin de adıdır. Kur’an-ı Kerim, bütün peygamberlerin,
           başta  tevhid  olmak  üzere,  inanç  bakımından  aynı  esasları
           tebliğ ettiklerini açıklamaktadır. Dolayısıyla bütün peygam-
           berler, “Allah’ın dini”, “hak din”, “dosdoğru din”, “halis din” ola-
           rak adlandırdıkları İslam’ı tebliğ etmişlerdir.

           Yahudilik  ve  Hıristiyanlığın,  menşe  itibariyle  ilahi  olmakla
           birlikte ayrı bir din sayılması halinde bu kutsal halkanın so-

           61   Sinanoğlu, “İslam”, s. 23/1.
           62   Yazır, s. 2/1061, 1063.
           63   Tümer, Küçük, s. 335.
           64   Âl-i İmran, 2/19.
           65   Maturidî, Te’vilat, s. 2/296.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42