Page 248 - Hz_Nuh
P. 248

Hz. NUH  247



             Kerim’in bazı ayetlerini yorumlamaya gayret eden bilim in-
             sanlarının bazı hadislerden de yararlanarak değerlendirme-
             lerini, Tevrat ve İsrailiyat kaynaklı bilgilere dayandırdığı gö-
             rülmektedir. Çeşitli sebeplerle ilk dönem İslamî kaynaklarda
             yer alan bu bilgiler, müteselsil olarak eleştirilmeden diğer li-
             teratürde de yerini almış ve İslam kültürünün mutlak doğru-
             ları arasına girmiştir. Tevrat’ta Hz. Nuh’un çocuklarıyla ilgili
             olarak şöyle denilmektedir: “Gemiden çıkan Nuh’un oğulları
             Sam, Ham ve Yafet idi. Ham Kenan’ın babasıydı. Nuh’un üç oğlu
             bunlardı. Yeryüzüne yayılan bütün insanlar onlardan üredi.”
                                                                   834
             “Tufan’dan sonra kayda geçen, ulus ulus, boy boy yeryüzüne
                                                              835
             yayılan bütün bu insanlar Nuh’un soyundan gelmedir.”
             Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Nuh’un çocuklarının adı geçmemekte,
             sadece boğulan çocuğuyla ilgili “oğlu” ifadesi kullanılmakta-
             dır. Ayrıca Tufan esnasında Hz. Nuh’un ailesiyle birlikte, ve-
             rilen sayılar farklı da olsa, ona inananlar da aynı gemiye bin-
             mişler aynı kaderi paylaşmışlar ve aynı zamanda aynı yerde
             inmişlerdir. Saffat suresi 77. ayeti kerimesinde açıklanan “Ve
             yalnız onun soyunu kalıcı kıldık.” mealli ayeti kerimeyi esas
             alanlar, Hud suresi 11/48. ayeti kerimesindeki “Sana ve se-

             ninle beraber olan topluluklara” ibaresini ve İsra suresi 17/3.
             ayeti  kerimesini  “(Ey)  Nuh  ile  birlikte  (gemide)  taşıdığımız
             kimselerin nesli…” ifadesini ya kendilerine göre yorumlamış
             veya görmezden gelmiştir. Sonuç itibarıyla, nakledilen riva-
             yetlerde Hz. Nuh’un çocukları yaşatılırken, gemide bulunan
             diğer inananlar ve onların nesilleri ya yok sayılmış veya çe-
             şitli gerekçelerle öldü gösterilerek ayeti kerimelere muhalif
             rivayetler esas alınmıştır. Bu durumda şöyle bir soru da akla
             gelebilmektedir:  Mademki  Hz.  Nuh’un  oğullarının  dışında
             kalanlar mümin bile olsalar sonuçta ölecekler. O zaman ni-
             çin gemiye alınarak kurtulanlar arasında yer aldılar? Onların

             834   Tekvin, 9/18-19.
             835   Tekvin, 10/32.
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253