Page 248 - Hz_Nuh
P. 248
Hz. NUH 247
Kerim’in bazı ayetlerini yorumlamaya gayret eden bilim in-
sanlarının bazı hadislerden de yararlanarak değerlendirme-
lerini, Tevrat ve İsrailiyat kaynaklı bilgilere dayandırdığı gö-
rülmektedir. Çeşitli sebeplerle ilk dönem İslamî kaynaklarda
yer alan bu bilgiler, müteselsil olarak eleştirilmeden diğer li-
teratürde de yerini almış ve İslam kültürünün mutlak doğru-
ları arasına girmiştir. Tevrat’ta Hz. Nuh’un çocuklarıyla ilgili
olarak şöyle denilmektedir: “Gemiden çıkan Nuh’un oğulları
Sam, Ham ve Yafet idi. Ham Kenan’ın babasıydı. Nuh’un üç oğlu
bunlardı. Yeryüzüne yayılan bütün insanlar onlardan üredi.”
834
“Tufan’dan sonra kayda geçen, ulus ulus, boy boy yeryüzüne
835
yayılan bütün bu insanlar Nuh’un soyundan gelmedir.”
Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Nuh’un çocuklarının adı geçmemekte,
sadece boğulan çocuğuyla ilgili “oğlu” ifadesi kullanılmakta-
dır. Ayrıca Tufan esnasında Hz. Nuh’un ailesiyle birlikte, ve-
rilen sayılar farklı da olsa, ona inananlar da aynı gemiye bin-
mişler aynı kaderi paylaşmışlar ve aynı zamanda aynı yerde
inmişlerdir. Saffat suresi 77. ayeti kerimesinde açıklanan “Ve
yalnız onun soyunu kalıcı kıldık.” mealli ayeti kerimeyi esas
alanlar, Hud suresi 11/48. ayeti kerimesindeki “Sana ve se-
ninle beraber olan topluluklara” ibaresini ve İsra suresi 17/3.
ayeti kerimesini “(Ey) Nuh ile birlikte (gemide) taşıdığımız
kimselerin nesli…” ifadesini ya kendilerine göre yorumlamış
veya görmezden gelmiştir. Sonuç itibarıyla, nakledilen riva-
yetlerde Hz. Nuh’un çocukları yaşatılırken, gemide bulunan
diğer inananlar ve onların nesilleri ya yok sayılmış veya çe-
şitli gerekçelerle öldü gösterilerek ayeti kerimelere muhalif
rivayetler esas alınmıştır. Bu durumda şöyle bir soru da akla
gelebilmektedir: Mademki Hz. Nuh’un oğullarının dışında
kalanlar mümin bile olsalar sonuçta ölecekler. O zaman ni-
çin gemiye alınarak kurtulanlar arasında yer aldılar? Onların
834 Tekvin, 9/18-19.
835 Tekvin, 10/32.