Page 15 - Hz_Nuh
P. 15

14  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           Kur’an-ı Kerim, Hz. Nuh konusunda başta Nuh suresi olmak
           üzere, çeşitli surelerde birbirleriyle örtüşen ve birbirini ta-
           mamlayan  ayetlerle  bilgi  vermektedir.  Kur’an-ı  Kerim  bir
           tarih kitabı olmadığı ve kendine özgü ilahi bir metot ürünü
           olduğu için onda yer alan bu bilgileri, kronolojik bir veri ola-
           rak kabul etmek doğru değildir. Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Nuh’un
           uzun süren hayatında onun kavmiyle olan tevhid mücadelesi,
           ona uygulanan şiddet ve zulüm, geminin inşası, Tufan muci-
           zesi ve bu esnada boğulan karısı ve oğlu, geminin indiği yer
           olarak belirtilen Cudi Dağı dışında onun dünya hayatı ile ilgili
           detaylı bir bilgi bulunmamaktadır. Genellikle ahlaki özellikler
           çerçevesinde yoğunlaşan bu bilgilerden, onun diğer insanlar
           ve peygamberler arasında ayrı ve özel bir yeri olduğu anlaşıl-
           maktadır.

           İslamî kaynaklarda yer alan bilgiler, Kur’an-ı Kerim’de geçen
           “ülü’l-azm”  kavramından  hareketle,  Hz.  Nuh’un  Allah’ın  in-
           sanlığı irşat için görevlendirdiği Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz.
           İsa ve Hz. Muhammed ile birlikte beş büyük peygamberden
           biri olduğu konusunda yoğunlaşmaktadır. Bu özellik, kendisi-
           ne kutsal kitap verildiği yönünde herhangi bir bilgi bulunma-
           masına rağmen, onun kitap sahibi diğer peygamberlerle aynı
           kategoride ve diğerlerinden ayrıcalıklı olarak değerlendiril-
           mesine sebep olmaktadır.

           Bu çalışmamızda yazılı kaynaklarda bulunan bilgiler çerçeve-
           sinde Hz. Nuh’u günümüz insanına tanıtma gayreti içerisinde
           olduk. Yegâne itimat ettiğimiz kaynağın Kur’an-ı Kerim olma-
           sı dolayısıyla burada yer alan bilgilerin tefsir ve yorumları,
           henüz konunun tam olarak açıklığa kavuşturulması için ye-
           terli değildir. Dolayısıyla konuyu bütün olarak ele aldığımız-
           da,  bu  değerlendirmelerden  kendimizce  makul  ve  makbul
           gördüklerimizi tercih durumu, diğer bilgilerin ister istemez
           eleştirilmesine sebep olmaktadır.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20