Page 10 - Hz_Nuh
P. 10

Ön Söz







             Peygamberlik, dinin ve insanlığın tarihiyle bir bütünlük oluş-
             turmakta, her üçü de insanın yaratılışıyla birlikte yeryüzünde
             görünmektedir. Din, yaratılıştan gelen bir olgu olarak insan-
             la birlikte tarih sahnesine çıkmış, peygamberlere inen vahiy
             ile şekillenmiştir. Dolayısıyla din, insan ve peygamberlik bir
             bütünün paydaşları olarak tarih sahnesine çıkmış, ilk insan
             Hz. Âdem, Cenab-ı Allah’ın insanlığa önerdiği/emrettiği dine/
             İslam’a ilk inanan ve onu ilk uygulayan olmuş, aynı zaman-
             da onu çocuklarına ve torunlarına ilk tebliğ eden peygamber
             olarak görevlendirilmiştir.

             Kur’an-ı Kerim’in verdiği bilgilerden yola çıkıldığında insanlık
             tarihi, yazılı tarihî verilerin çok ötesinde bir olgu ve görüntü
             olarak değerlendirilmektedir. Buna göre insan, evrimsel bir
             süreç içinde türlerin gelişmesi sonucunda doğal bir seçilim-
             le oluşmamış, tam aksine dünyayı yönetmeye aday, dış tehdit
             unsurlarından kendini korumaya ve neslini devam ettirmeye
             yetenekli ve kararlı, Yüce Allah’ın emirlerini yerine getirme
             sorumluluğunu idrak edecek kadar bilinçli yaratılmıştır. Yine
             insan, Kitab-ı Mukaddes’in kronolojik verilerinde görüldüğü
             gibi çok kısa sayılabilecek bir geçmişte ve süresi belli olan
             çok  yakın  gelecekte  yok  olacak  bir  tarih  için  yaratılmamış,
             onun yeryüzüne çıkışı, dünyanın tarihiyle uyumlu olarak bin-
             ler, belki de milyonlarca yıl öncesini kuşatmıştır. Kur’an-ı Ke-
             rim’de insanlığın ve dünyanın sonu ile ilgili somut bir tarih
             verilmemiş, sadece onun yakın olduğu belirtilerek, insanların
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15