Page 40 - Microsoft Word - Mustafa Baş Kitabı HZ PEYGAMBER VE HAYAT
P. 40

Dr. Mustafa BAŞ

                                şüncesiyle bir yola düşerse, Allah o ilim  sebebi  ile onun
                                cennete giden yolunu kolaylaştırır.” 110
                                     O (s.a.s), bilginin  şekline, mekanına bakılmaksızın
                                alınmasını tavsiye etmiş, “İlim  çinde bile olsa  alınız” ,
                                                                                      111
                                “İlim Mü’minin yitik malıdır, onu nerede bulursa alır”
                                buyurmuştur. Sahâbe’nin Arapça dışındaki yabancı dilleri
                                öğrenmesini de teşvik etmiştir. Zeyd b. Sâbit onun bu teş-
                                                                            112
                                viki üzerine İbrânîce ve Süryânîce öğrenmiştir.
                                     O (sas), eğitimde kadın-erkek ayırımı gözetmemiştir.
                                Gerek kendisi, gerek annelerimiz; eşleri aracılığı ile erkek-
                                lerin yanı sıra kadınların eğitimiyle de  ilgilenmiştir.
                                Mescid-i Nebi de,  arka saflar kadınlara ayrılmış, yapılan
                                ilmi toplantılara kadınlar buradan gerek dinleyici, gerekse
                                zaman zaman  sordukları sorularla  katılımcı olarak iştirak
                                etmişlerdir. Ayrıca, mescidin yanında bulunan evine gelen
                                kadın ve genç kızlar  da, annelerimizden ve  kendisinden
                                bilgiler almışlardır. Buralarda verilen bilgiler, gelemeyen-
                                lere aktarılarak toplumun genel eğitim seviyesinin yüksel-
                                tilmesi sağlanmıştır. Hz. Aişe, başta olmak üzere Hz. Pey-
                                gamber’den hadis rivayetinde bulunan Sahabe Hanımları,
                                daha sonraki dönemlerde kadınların eğitim ve öğretimine
                                örnek olmuşlardır.
                                     Onun eğitimciliği kendi döneminin  sosyal ve  fiziki
                                şartları içinde  değerlendirildiğinde çok  ileri seviyelerdir.
                                Onun kullandığı eğitim metotları, bilgi aktarırken uygula-
                                dığı yöntemler, zaman içinde İslam Alimleri tarafından bir



                                110  Müslim,Zikr,38
                                111  Tirmizi, İlim 19
                                112  Bkz. Buhari, Ahkam 40; Ebu Davud, İlim 2,



                                                          ~ 40 ~
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45