Page 9 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 9
2.12. Kur’ân’ı Yüzüne Bakarak Okumanın Kur’ân’ın Yazıya
Geçirilmesindeki Faydası ..............................................................195
3. Kur’ân’ın Hz. Muhammed Döneminde Cem’ Edilmesi .............196
3.1. Hamîduddîn Abdulhamid el-Ferâhî’nin Görüşü ................197
3.2. Klasik Müfessirlerin Görüşü ..................................................199
3.3. Her İki Görüşün Değerlendirilmesi (Eleştirel Analiz) .......200
3.4. Metin ve Senet hakkında Eleştirel İnceleme ........................201
4. Hz. Peygamber’in Vefatında Kur’ân’ın Son Şekli ........................203
4.1. Hz. Peygamber’in Vefatında Kur’ân’ın Cem’ Edilmediği
İddiası ..............................................................................................203
4.1.1. Rivayetin Sened Açısından Değerlendirilmesi ...............203
4.1.1.1. ‘Ubeyd bin Sabbâk (50-118 H), ...................................204
4.1.1.2. İbn Şihâb ez-Zührî (ö. 124 H) ....................................205
4.2. Kur’ân’da Nesh İddiası .............................................................208
4.2.1. Geçmiş Dinlere Ait Hükümlerin Neshi ...........................208
4.2.1. İslam Şeriatında Kur’ân’ın Neshi İddiası .........................212
Sonuç ...................................................................................................220
Kaynakça .............................................................................................222
Değerlendirmeler ...............................................................................231
VAHİY İNZAL
VE TENZİL KAVRAMLARI ................................................... 255
Değerlendirmeler ...............................................................................278
KUR’AN KUR’AN-I KERİM’İN CEMİ VE TEFSİRİ .............. 293
Değerlendirmeler ...............................................................................323
ÇALIŞTAY ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER
KUR’AN TARİHİNE DAİR ÇALIŞMALAR ÜZERİNE ......... 343
KUR’AN ÜZERİNDE KONUŞMAK, MUSHAF ÜZERİNDE
KONUŞMAK ANLAMINA GELİR Mİ?
Kur’an Ve Mushaf İlişkisi Üzerine Felsefi Tutarlılık
Açısından Bir Değerlendirme .......................................................359
PEDAGOJİK MEAL-TEFSİR YA DA KUR’AN’IN
PEDAGOJİK OKUNMASI ÜZERİNE BİR TEKLİF
DENEMESİ .............................................................................. 375