Page 113 - Türk Ortodoks Patrikhanesi
P. 113

104                                           Dr. Mustafa BAŞ


          oyunları sergilemek üzere bir folklor ekibine gösteri yaptırılmak isten­
          mesi de, çevre ve deniz kirliliği ile hiçbir ilgisi bulunmayan papazların
          ve bizansofil tarihçilerin aynı gemide bulunması tesadüfi değildir ... Pat­
          riğin Trabzon' da yaşayanların Türk olmadığı şeklinde bazı basın yayın
          organlarında çıkan propaganda yazılarının aynı döneme denk gelmesi de
          mi bir rastlantıdır ... " (1 2 9)
             2000 yılında yapılması tasarlanan inanç turizmi üzerine bir yazı ya­
          zan Patrikhanenin Basın ve Halkla İlişkiler Sorumlusu Sevgi Erenerol,
        .  bu konudaki endişesini "İnanç Turizmi mi, Son Haçlı Seferi mi" (Geli­
          yorum Diyen Tehlike) şeklinde yazısına atmış olduğu başlıkta gündeme
          getirmiştir. Yazısında; "İnanç Turizmi" olarak isimlendirilen ve devlet
          tarafından da desteklenen faaliyetin, Türk topraklarının işgal altında bu­
          lunan eski  Hıristiyan beldeleri olduğunun vurgulanmasına ve kiliseler
          arası birliğin oluşmasına neden olacağı, dolayısıyla da Türk Milletinin
          zararına bir faaliyet olacağı endişesini dile getirmiştir0 30) .
             Hürriyet Gazetesinin  13  Haziran  1998  tarihli  nüshasında yer alan
         haberde  de Fener  Patrikhanesine 1948  yılından  beri  sayısız tavizlerin
          verildiği, bu tavizlerle Patrikhanenin kendisini uluslar arası arenada ka-.
         bul ettirdiği, şimdi de Batının baskısı  ile  istediklerini Türk Hükümetin­
         den alma çabası içine girdiği, yaptığı faaliyetlerle içimizde Truva atına
         benzeyen bir konumda bulunduğu, Arnavutluk'a Fener tarafından ata­
         nan Başpiskopos ile başka ülkelerin içişlerine de karışıldığı, hükümetin
         bu hususlarda önlem almasının gerekli olduğu vurgulanmıştır 03 1 ) .
             1994 yılında bir  sempozyumda Türk Ortodoks Patriği Selçuk Ere­
         nerol, Patrik Bartholemeos'un, Ökümenik Patrik unvanına sahip oldu­
         ğunda ilk icraat olarak Heybeliada Ruhban Okulunu açacağını, ruhban­
         lar için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olma mecburiyetinin kalkacağı­
         nı, dolayısıyla dışarından öğrenci  ithal edeceklerini, sonuç itibarıyla da
         Vatikan tarzı bir konuma ulaşacaklarını bir tehlike olarak dile getirmiş­
           r
         ti 0  32) .  O, Fener Patrikhanesinin Heybeliada Ruhban Okulu'nun açıl-

         (129) Yeni Hayat Dergisi, Sayı: 36.
         (130) Bkz. Yeni Hayat Dergisi, Sayı: 44.
         ( 131) Bkz. Hürriyet Gazetesi 13 Haziran 1998.
         (132) http://www.Enfal.de/tarih!O.htm.
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118