Page 37 - hz_musa
P. 37

36  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           olmadan önce de normal insanlardan farklı büyük kişiler ol-
           duğunun göstergesidir.


           Erkek Çocukların Öldürülmesi

           Razî, Firavun’un daima güçlü olmak ve rakip konuma gelecek-
           leri kolaylıkla terbiye edebilmek için toplumu meslek gurup-
           ları şeklinde değil de sosyal ve siyasal oluşumlar şeklinde sı-
           nıflara ayırdığını ifade etmekte ve bu konuda mealini arz etti-

           ğimiz Kasas suresi 28/4.ayetini delil olarak göstermektedir. 76
           İslam alimlerinin naklettiğine göre; Firavun rüyasında Kudüs
           tarafından gelen büyük bir ateşin Mısır’a ulaştığını ve İsrailo-
           ğulları hariç bütün Kıptileri yaktığını görür. Bu durumu mü-
           neccim ve kahinlere sorar. Onlar İsrailoğulları arasından do-
           ğacak bir erkek çocuğun onun mülkünü elinden alacağını ve
           helakinin onun elinden olacağını söyler. Bunun üzerine Fira-
           vun İsrailoğulları’nın bütün erkek çocuklarının öldürülmesini
                                                                  78
                    77
           emreder.   Bu öldürme Kuran-ı Kerim’e göre onları keserek,
                                                    79
           yada suda boğulmaları suretiyle gerçekleşir.  Tevrat’ta da öl-
           dürme işleminin suda boğulma şeklinde gerçekleştirildiği bil-
           dirilmektedir. 80
           Benzer şekilde bir değerlendirmeye göre; zamanla İsrailoğul-
           ları ve Mısırlılar arasında yaşanan olaylar onların birbirleriyle
           çatışmasına, nefrete, ötekileştirmeye ve toplumsal ayrışmaya
           doğru gitmektedir. Firavun, İsrailoğulları’nın çoğalmalarının
           devlet için bir tehdit unsuru haline geldiğini, ayrılıp gitmele-
           76   Razî, Tefsir, s. 17/474-475.
           77   Zemahşerî, s. 5/10; Mes’udî, s. 1/48-49; Sabunî, 11. Fasikül, s. 27; Mutavi’,
               s. 10. Zemahşerî, erkek çocukların öldürülmesini emreden Firavun için;
               “Bu Firavun’un ne kadar kaba bir ahmak olduğunun delilidir. Zira kâhin
               doğru söylemişse bu katliam, olacak olanı def ve bertaraf edemez. Yalan
               söylemişse katliam yapmanın gerekçesi nedir?” (Zemahşerî, s. 5/10.)
           78   Bk. Bakara 2/ 49; A. Neccar, s. 34.
           79   Mutavi’, s. 9.
           80   Mısır’dan çıkış, 1/22.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42